El conseller Recoder presenta l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat avui l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani, després que la Comissió Europea l’inclogués ahir en la Xarxa Bàsica Transeuropea de Transports. Així, ha exposat la proposta del Govern sobre les infraestructures ferroviàries, característiques, traçat i programació per al desenvolupament d’aquest corredor per tal que garanteixi la capacitat i prestacions necessàries per al transport de viatgers i mercaderies.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat avui l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani, que recull la proposta de la Generalitat per a desenvolupar aquest eix ferroviari al seu pas per Catalunya després que ahir la Comissió Europea el va incloure en la Xarxa Bàsica Transeuropea de Transports.

TES
En aquest sentit, el conseller Recoder ha destacat que des del Govern celebren que el corredor hagi estat inclòs com a línia prioritària a nivell europeu, perquè “posa fi a una anomalia històrica”, tot i que ha deixat clar que encara queda molta feina per fer. “Si bé el Corredor Mediterrani serà destinatari de fons europeus, fins a un 20% del pressupost de les obres, de l’Estat en depèn la decisió crucial de prioritzar determinats eixos per davant de la resta”, ha recordat el conseller.

El Corredor Mediterrani, entès com un conjunt d’infraestructures ferroviàries, constitueix un eix estratègic del transport per a Catalunya i la competitivitat de la seva economia, ja que connecta les principals àrees d’activitat econòmica i infraestructures aeroportuàries, portuàries i logístiques del país amb la resta del litoral peninsular i amb Europa. En aquest sentit, el conseller ha subratllat que el corredor “és una infraestructura ferroviària d’altes prestacions que ens obre amb el món i ens fa més competitius com a país”.

Aquesta actuació permet també avançar cap a una economia baixa en carboni, menys dependent dels combustibles fòssils i menys vulnerable a l’augment del preu del petroli, ja que contribuirà a reduir el trànsit de vehicles pesants a la xarxa viària. El conseller ha explicat que el corredor significarà deixar d’emetre unes 90.000 tones de CO2 a l’any, que representen el 6% de totes les emissions generades pel sector del transport a Catalunya.

L’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani estableix les infraestructures ferroviàries a executar i la programació dels treballs a curt, mig i llarg termini que garanteixin les condicions de capacitat i prestacions necessàries per al transport tant de persones com de mercaderies.