FGC aposta per la creació d’una enginyeria especialitzada en el món ferroviari

* Avui s’ha fet balanç del curs 2010-2011 i s’han presentat propostes de millora per la segona edició del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica en una reunió del Consell Assessor que presideix FGC.
* El màster, que tot just arriba a la seva segona edició, és un primer pas per materialitzar la creació d’una enginyeria especialitzada en el món ferroviari.
* Aquesta acció s’engloba dins l’estratègia d’FGC de convertir-se en un dels referents de la difusió del coneixement en el món ferroviari a través de la creació de la Fundació Catalana del Ferrocarril.

Barcelona, 1 de juliol de 2011
El curs 2011-2012 del Màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica ja s’ha posat en marxa. El director de la Fundació Politècnica de Catalunya, Joaquim Olivé, i el director general d’FGC, Pere Calvet, han dirigit avui una reunió de balanç del curs 2010-11 davant del Consell Assessor que presideix FGC. En aquesta trobada, també s’han presentat propostes de millora per la segona edició del Màster, que començarà el proper mes d’octubre. En l’acte també hi han participat l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, la vicerectora de Política Acadèmica de la UPC, Anna Sastre, el director de la Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, Enric Trullols, i el director de la Fundación del los Ferrocarriles Españoles, Jaime Barreiro.

L’encarregada d’impartir aquesta segona edició del màster serà la Fundació Politècnica de Catalunya, amb la col·laboració de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, centre docent universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya.

FGC i la gestió del coneixement
Empreses nacionals i internacionals de primer ordre formen part del Consell Assessor del màster. Aquesta és una clara mostra del rigor i prestigi que ha obtingut aquest curs en només una edició.

Per FGC, aquest tipus d’iniciatives són de vital importància per nodrir el sector ferroviari de professionals específicament qualificats. Com a operador ferroviari català de referència, i també com un dels principals impulsors del màster, FGC té l’absoluta determinació de convertir-se en la punta de llança de la difusió del coneixement que la pròpia companyia atresora.

El màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica és només un primer pas per a FGC. El projecte de futur és el reconeixement oficial d’aquesta titulació i la creació d’una enginyeria especialitzada en el món ferroviari.

Vilanova centre neuràlgic del ferrocarril
La població catalana de Vilanova i la Geltrú concentra des de fa més de 20 anys un gran nombre de pols d’atracció ferroviaris. És la seu del Museu del Ferrocarril de Catalunya, inaugurat l’any 1980, que consta d’unes instal·lacions de gran interès històric perquè és un dels pocs dipòsits de locomotores de vapor de finals del segle XIX que encara es conserven avui dia. Un altre exemple destacat de la vinculació de Vilanova amb el món del ferrocarril és la tasca de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, especialitzada en la formació d’enginyers des del 1901, fet que la  converteix en una de les escoles més antigues de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Fundació Catalana del Ferrocarril
FGC està ultimant les bases per a la creació de la seva pròpia fundació amb la voluntat de donar servei a la societat catalana en l’àmbit ferroviari a través de la formació, la divulgació, la recerca i la innovació.

Un dels aspectes dels quals es farà càrrec la Fundació en un futur és precisament el de transmetre i difondre el coneixement sobre el ferrocarril i els seus valors de sostenibilitat, eficiència energètica i respecte mediambiental. La consolidació d’aquest màster, la relació amb diferents universitats i la creació d’una futura enginyeria especialitzada seran alguns dels reptes més destacats i les futures atribucions de la nova Fundació Catalana del Ferrocarril