L’App i el web de Rodalies de Catalunya informa sobre l’accessibilitat dels trens

26/05/2017
· La informació sobre l’accessibilitat dels trens es troba en el cercador d’horaris

A partir d’ara els usuaris de Rodalies de Catalunya podran consultar l’accessibilitat dels trens des de l’app i el web (rodalies.gencat.cat). La informació respecte si el tren que ha de donar el servei és o no accessible es mostra en el cercador d’horaris, a través d’una icona, al costat de l’hora de sortida i arribada i la durada del trajecte. L’actualització de l’app ja està disponible als dispositius Android i Apple.

En relació a les condicions d’accessibilitat del servei de Rodalies de Catalunya, l’operador Renfe s’encarrega de les característiques dels trens, d’una banda, i Adif de les característiques de les estacions.

Atès que actualment la disponibilitat del material adaptat encara no és suficient per garantir l’accessibilitat total del servei i amb la finalitat d’arribar al major nombre d’usuaris, s’ha prioritzat la programació d’implantació de trens accessibles a les línies amb major demanda i en què les condicions d’accessibilitat de la infraestructura (altura i longitud d’andanes, existència d’ascensors en les estacions, etc.) són més favorables.

Ara es podrà saber si el tren és accessible en consultar-ne els horaris pel cercador. Es recomana consultar la informació més actualitzada 3 hores abans del viatge donat que es poden produir canvis en la programació dels trens.

Per garantir l’accessibilitat dels serveis de Rodalies de Catalunya, Renfe està portant a terme l’adaptació progressiva del material mòbil, mitjançant la renovació de trens i la remodelació del material actual amb l’objectiu d’aconseguir el 100% de l’adaptació de tots els seus serveis en l’horitzó de 2020. Actualment el 55% del material mòbil ja està adaptat.

La xarxa de Rodalies de Catalunya està constituïda per 8 línies de rodalies a Barcelona, 6 línies de regionals, 2 línies de rodalies a Tarragona i 1 línia de rodalies a Girona. El web rodalies.gencat.cat es va posar en marxa l’any 2010 juntament amb el telèfon d’informació gratuït 900 41 00 41 i, més endavant, els comptes de twitter. L’any 2015 es va crear l’app mòbil que ha anat incorporant millores progressives com la que properament permetrà conèixer l’arribada dels trens a les estacions en temps real.