Lo Caspolino, un nou tren turístic gestionat per FGC

FGC2GLo Caspolino és un tren turístic que circularà entre la Costa Daurada fins a Casp passant per Móra la Nova.
Ferrocarrils ha estat l’operador escollit per ocupar-se de la promoció comercial i l’operació d’aquest nou atractiu turístic.

La Fundació per la Preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i Industrial està ultimant la posada en funcionament d’un nou servei de tren turístic que circularà per les comarques de Tarragona. Segons es va presentar en l’últim Consell d’Administració d’FGC, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha sol·licitat que Ferrocarrils de la Generalitat participi en l’operació del tren turístic anomenat Lo Caspolino. D’aquesta manera, conjuntament amb la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial de Móra la Nova (FPPFI) es vol recuperar aquest servei de tren turístic que circularà entre la Costa Daurada fins a Casp passant per Móra la Nova.

Actualment s’està elaborant un Pla Estratègic de Competitivitat Territorial (PECT) que impulsa el Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge amb participació de diferents ajuntaments, consells comarcals i diputacions.

La FPPFI Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova ha finalitzat la rehabilitació dels tres vehicles i la locomotora que formaran part del tren turístic Lo Caspolino amb la participació econòmica de diverses entitats públiques i la mateixa Fundació. L’any 2013, els socis voluntaris de l’APPFI varen iniciar les tasques de rehabilitació i posada en marxa del material mòbil del tren turístic que circularà entre la Costa Daurada i Móra la Nova amb extensió fins a Casp.

Lo Caspolino
La composició la formen els dos cotxes de viatgers, CC-6029 i CC-6043, de la sèrie 6000 de 3ª classe de RENFE, construïts a França per Sant Denis l’any 1950. Ara s’ha procedit a la rehabilitació integral del seu interiorisme i confort, recuperant el seu aspecte original dels primers anys de circulació. Per això ha estat necessari realitzar una intervenció profunda, amb la restauració dels departaments, restituint o reproduint tot els elements originals, seguint els criteris més estrictes de rigor històric, perquè aquesta restauració pugui tenir un segell de qualitat.

Així mateix aquesta operació també s’ha fet extensiva a un vagó de mercaderies del tipus J2 destinat a vagó taller o de suport d’equipaments pel Tren Turístic i finalment també ha finalitzat la darrera fase de restauració de la locomotora dièsel elèctrica 10836 amb els ajustaments dels equipaments de seguretat i posada en servei.

Aquesta operació ha comportat una inversió econòmica total de 126.849,88 €, amb l’aportació de la Generalitat de Catalunya (Fons Leader) de 99.240,88 €; la Diputació de Tarragona de 10.000 €; l’Ajuntament de Mora la Nova de 12.500 € i la FPPFI de 5.109,08 €.