L’alcalde Trias afirma que el futur és de les ciutats i que el Corredor Mediterrani és un eix clau

Ajuntament de Barcelona.- Nota de premsa

L’alcalde ha participat a la sessió inaugural de la Tribuna sobre el Corredor Mediterrani, organitzada per l’EU Core Net Cities, amb la col·laboració de FERRMED, el Consorci de la Zona Franca i l’Ajuntament de Barcelona

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha afirmat aquest matí que el futur és de les ciutats i que el Corredor Mediterrani és un eix clau pel que cal apostar de manera decidida. Trias ha participat a la sessió inaugural de la Tribuna sobre el Corredor Mediterrani, organitzada per l’EU Core Net Cities, amb la col·laboració de FERRMED, el Consorci de la Zona Franca i l’Ajuntament de Barcelona. A l’acte també hi ha assistit, entre d’altres el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives; Joan Amorós, president FERRMED; Ricart Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya; Pascual Villate, subdirector general de Planificació de d’Infraestructures i Transport del Ministeri de Foment; Olivier Onidi, director de Mobilitat de la Comissió Europea; i representats del Port de Barcelona, del Consorci de la Zona Franca.

L’alcalde ha iniciat la seva intervenció donant la benvinguda els presents a Barcelona i al recinte de Sant Pau, un espai que s’ha reconvertit en un centre internacional i de cultura, i donant les gràcies a Joan Amorós, president de FERRMED per la seva aposta pel Corredor Mediterrani, “els que ho creiem li donem suport i apostem per la unitat de ciutats per impulsar-ho”. Trias ha explicat que en els propers anys la major part de la població mundial viurà a les ciutats i les seves àrees metropolitanes, i ha recordat que una de les primeres mesures que va impulsar a l’inici de mandat va ser la creació per llei de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que agrupa 36 ciutats. Com ha destacat Trias, Barcelona, i la seva àrea metropolitana, té moltes possibilitats de futur, és una ciutat amb indústria, comerç, serveis, logística- el port i l’aeroport han fet un gran salt, la Zona Franca, Fira de Barcelona, Mercabarna- i ha afirmat que “tot i la situació complicada hem de ser optimistes”.

Xavier Trias ha afirmat que “Europa ha de tenir noves il·lusions i visions de futur sense oblidar el passat”, i ha afegit que el Corredor Mediterrani “genera il·lusió i també activitat econòmica a molts llocs i això és també crear benestar social”. “El Corredor Mediterrani és una forma eficient de gastar els diners”, ha afirmat Trias.

L’alcalde ha lamentat que durant un temps no tothom hagués cregut en el Corredor Mediterrani o que s’haguessin projectat estacions a preus “insòlits” que s’han hagut d’ajustar, el que ha provocat que s’hagi perdut temps, i “el temps és competitivitat. Si volem fer una Europa forta no podem perdre temps. Cal que Europa, els Estats i les ciutats hi creguin i caminem en la mateixa direcció”.

Durant la jornada s’ha presentat una anàlisi completa de la problemàtica existent amb la proposta de les accions necessàries del Corredor Mediterrani: Torí-Lió-Marsella-Barcelona-València-Almeria i Barcelona-Lleida-Saragossa. EU Core Net Cities és una xarxa de 42 ciutats, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de FERRMED, i creada el juny de 2013 amb l’objectiu de consolidar una xarxa de ciutats que, aprofitant l’extensió de les xarxes transeuropees, promou el desenvolupament econòmic intel·ligent, integrador i sostenible, la competitivitat, la cohesió territorial i el dinamisme urbà i la millora de la qualitat de vida dels seus ciutadans. Aquesta xarxa aborda la Connectivitat amb visió transversal: de persones, de mercaderies i de dades, atenent a que només amb un enfoc que tingui en compte aquests tres elements es podrà assolir la plena connectivitat a Europa.