Si l’any passat va ser el de l’AVE aquest és el de Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha afirmat avui a Tarragona que l’any 2014 és el de dotar els ciutadans de més serveis de proximitat. “Si l’any passat, el 2013, va ser l’any de l’alta velocitat ens havíem conjurat les diverses administracions en què l’any 2014 fos l’any de les rodalies i serveis de més proximitat”. Vila ha fet aquestes declaracions aquest matí, just abans de pujar a un dels primers trens del nou servei de rodalia del Camp de Tarragona, que s’estrena avui. També ha anunciat la posada en servei, per primera vegada a les comarques tarragonines, de dos línies del bus exprés, la del corredor Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, que comença demà, i la de Tarragona-Valls, que funcionarà a finals del mes vinent.

El conseller Vila ha expressat que “era urgent” atendre aquesta necessitat de mobilitat dels ciutadans de “la segona regió metropolitana més forta del país, situada en aquest eix a l’entorn de la conurbació de Tarragona”. I que la posada en marxa dels serveis exprés.cat “confirma que la nostra prioritat enguany són els serveis de proximitat i que el que busquem és que la gent confiï en el transport públic com la millor opció de mobilitat”, ha declarat.

La rodalia del Camp de Tarragona s’ha configurat, en aquesta primera fase, amb dues línies: la Reus-Tarragona (RT1) i l’Arboç-Cambrils (RT2). La RT1 enllaça Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia (27 trens diaris cap a Tarragona i 28 cap a Reus, el que suposa 10 freqüències per sentit més que fins ara), i amb un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda, i intervals inferiors a l’hora durant tot el dia.

El corredor entre l’Arboç i Cambrils, que comunica també les estacions intermèdies d’El Vendrell, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Altafulla-Tamarit, Tarragona, Port Aventura, i Salou, està format per cinc noves expedicions per sentit al dia. És el nou eix de comunicació entre el Baix Penedès, Tarragona i la Costa Daurada, fins ara inexistent, que permet millorar la connexió de la rodalia de Tarragona amb la de Barcelona.