FGC i COMSA presenten el nou servei ferroviari de transport de mercaderies entre Barcelona, Madrid i Sevilla

· Els serveis Barcelona-Madrid i Barcelona-Sevilla suposen el debut d’FGC com a operador en vies d’ample ibèric que no li són pròpies.
· El termini per començar a operar és d’uns 15 dies i s’anirà adaptant segons la demanda.

El trajecte Barcelona-Madrid s’efectuarà sis cops per setmana i el Barcelona-Sevilla, dos.

Barcelona, 13 de setembre de 2012
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha presentat els dos nous serveis ferroviaris per al transport de mercaderies que efectuarà conjuntament amb l’empresa COMSA RAIL amb les rutes Barcelona-Madrid i Barcelona-Sevilla. D’aquesta manera, FGC debuta en el transport de mercaderies més enllà de les vies pròpies i començarà a operar amb ampli ibèric en un termini aproximat de dues setmanes.

Amb aquesta presentació, que es va dur a terme ahir a la Cambra de Comerç de Barcelona, s’inicia el període de reserva de vagons per a un any, dirigit a transportistes de carretera, operadors logístics i transitaris, que, conjuntament amb els seus clients, veuen en el transport ferroviari l’evolució de la logística a fer que les empreses siguin mes competitives.

Tot i que el servei s’anirà definint segons la demanda, està previst que inicialment els serveis de Barcelona cap a Madrid s’efectuaran sis cops per setmana, de dilluns a dissabte, en ambdós sentits, amb uns preus molt competitius i un temps de trànsit acceptat per la majoria de transportistes.

En el cas del servei de Barcelona a Sevilla, s’efectuaran dos serveis per setmana en ambdós sentits a preus molt competitius i un temps de trànsit per sota del que ofereix un camió a l’actualitat.

La data d’inici dels serveis es determinarà quan tots els trens estiguin complerts, tot i que moltes empreses nacionals i multinacionals han expressat obertament un gran interès.

El transport de mercaderies per ferrocarril
La proposta d’FGC CARGO aporta una solució als grans perills que afecten a la logística de les empreses a nivell de cost: increments constants del preu del combustible, peatges, aplicació d’Eurovinyetes i nou tractament dels mòduls dels autònoms que en farà reduir el número.

Segons aquesta estratègia, els transportistes per carretera, operadors logístics i transitaris, podran proposar preus estables durant tot l’any als seus clients i no com fins ara, en què mensualment s’ha de revisar el preu en funció dels increments del gasoil.

La incorporació dels transportistes, operadors logístics i transitaris al ferrocarril els permetrà oferir serveis multimodals esdevenint operadors moderns de transport.

La participació de totes les empreses catalanes, carregadors, exportadors, importadors i transportistes, juntament amb FGC CARGO, farà possible tenir una logística més competitiva per afavorir la venda de productes arreu.

D’altra banda, una de les novetats és la creació de l’etiqueta ECO RAIL TRANSPORT, primera etiqueta de transport sostenible amb el segell de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya que certificarà l’aposta per la sostenibilitat de les empreses i aportarà un valor afegit als productes transportats per ferrocarril.

Actualment nombroses empreses nacionals i internacionals han requerit als seus transportistes la seva participació en el projecte i s’espera la participació de moltes més.