Renfe recuperarà demà el servei habitual a les línies de Rodalies afectades per la incidència de Gavà

Un cop Adif ha finalitzat les tasques de reparació.

· Els viatgers disposaran de l’oferta habitual a les línies R2sud, R2, R2 nord, R11, R13, R14, R15, R16, R17
· Els clients poden consultar els horaris i serveis al web rodalies.gencat.cat
· Durant el temps que ha durat la incidència, la companyia sempre ha garantit la mobilitat dels usuaris

Barcelona, 19 de maig de 2023 (Renfe).
A partir de demà, Renfe recuperarà el servei habitual a les línies de Rodalies afectades per la incidència que va provocar danys al quadre de senyals de Gavà, després que Adif hagi reparat la incidència que afectava el sistema de senyalització entre El Prat i Castelldefels, amb la conseqüent limitació operativa en aquest tram.

D’aquesta manera demà es restableixen els serveis habituals a les línies afectades, R2 sud, Regionals R13, R14, R15, R16 i R17, així com a la línia R2 nord i R11.

En cap de setmana, els viatgers de l’entrada sud a Barcelona per Gavà disposaran de 4 trens de l’R2 sud i 2 trens Regionals, per hora i sentit. Els dies feiners, les freqüències són de 7 trens de rodalia per sentit en hora punta i 4 en hora vall, i 2 trens Regionals per hora i sentit.

Els viatgers disposen de tota la informació sobre horaris i serveis al web de Rodalies.cat així com als canals de comunicació i atenció al client habituals.

En quant als serveis Intercity que circulen per via convencionals aquest dissabte prestaran el servei ferroviari habitual, excepte 1 per sentit que farà transbordament per carretera entre Barcelona i L’Hospitalet de l’Infant. Diumenge 21 de maig tots aquests trens ja circularan amb normalitat.

Garantia de mobilitat
Des que el dilluns 1 de maig al vespre es produís la incidència a la infraestructura, els equips de Renfe han tingut com a únic objectiu garantir la mobilitat dels viatgers de Rodalies.

Tan aviat com Adif va implementar el Bloqueig Telefònic Nominal, es va poder dotar el sistema d’una capacitat de tres trens a l’hora (dos rodalies i un regional) en el tram afectat i, d’aquesta manera, sistematitzar-ne l’oferta. A mesura que els tècnics van anar millorant la capacitat operativa, es va poder augmentar l’oferta entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú, arribant als quatre trens per sentit en les hores de més demanda.

Planificació serveis Regionals
De la mateixa manera, es va treballar per adaptar els serveis Regionals del sud. Tot i la complexitat, es va aconseguir oferir un tren per hora i sentit amb parada a totes les estacions entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona (excepte al Garraf, Platja de Castelldefels, Viladecans, El Prat i Bellvitge). Les restriccions de capacitat van obligar a finalitzar trens a Sant Vicenç de Calders on els viatgers continuaven amb els serveis de l’R2 sud.

En relació amb els tres trens Intercity per sentit que han circulat al tram afectat per la incidència, s’ha realitzat transbordament per carretera entre L’Hospitalet de l’Infant i Barcelona Sants.

Servei complementari per carretera
Paral·lelament, Renfe va posar en marxa un servei complementari de bus llançadora entre les principals poblacions del tram afectat. Des del primer dia, per cobrir els trajectes entre Barcelona i Castelldefels i Gavà, i en dies posteriors es van incorporar les connexions entre la capital catalana i Sant Vicenç de Calders i Sitges. El reforç per carretera ha cobert les hores punta del matí i la tarda.

La companyia ha aconseguit mobilitzar 120 autocars, per reforçar tant els serveis de l’R2 sud com per garantir el transbordament dels viatgers dels trens Intercity. En aquests serveis llançadora els usuaris han pogut fer servir els títols de transport de Rodalies, per la qual cosa els viatgers no han hagut de pagar més per utilitzar aquest servei.

Feina coordinada i en col·laboració de totes les parts
Malgrat la complexitat de la reparació de l’avaria, s’ha treballat de forma coordinada amb la Generalitat de Catalunya com a titular del servei, tant amb el Departament de Territori com amb altres organismes, com l’Agència Catalana de Consum, per minimitzar la seva afectació i garantir la mobilitat dels viatgers.

En aquest sentit, Renfe ha reforçat els equips d’informació i operatius en estacions i ha facilitat informació als viatgers a través de tots els seus canals de comunicació i atenció al client.