El dilema radical de l’Estació de França: clausura o rellançament

Quatre especialistes de referència argumenten què cal fer amb aquesta icona ferroviària un cop s’inauguri la Sagrera

07/02/2021
Barcelona no és la ciutat més àgil resolent els seus reptes ferroviaris. De seguida que s’inauguri l’esperada estació de la Sagrera –no té data oficial, però en 4 o 5 anys aproximadament– la ciutat tindrà sobre la taula un altre affair delicat amb Adif: què fem amb l’Estació de França? Perdrà la gran majoria dels trens de Rodalies que rep ara i no hi ha notícies a la vista sobre un gran impuls estatal dels trajectes internacionals. Davant d’aquest buidat previsible, la icona ferroviària s’enfronta a un dilema radical: desmantellar-la o apostar-hi fort amb noves funcions.

Per abordar a fons una transformació tan decisiva, el TOT Barcelona ha abordat amb 4 especialistes de referència de la ciutat quins handicaps i potencialitats té l’Estació de França. El director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, Xavier Flores, i el veterà consultor ferroviari Jordi Julià aposten per eliminar l’estació i emprendre una ambiciosa transformació urbana. Per contra, el cap d’Infraestructures de Barcelona Regional, Jordi Fuster, i l’activista de la PTP i APAT Ole Thorson defensen mantenir-la per donar una empenta decisiva als serveis de mitja i llarga distància.

Més informació: TOT Barcelona