Sant Andreu perd l’oportunitat de tenir una estació d’FGC

27 d’agost del 2020
La possibilitat de comptar amb una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha esvaït en menys d’un mes. Si bé a finals de juliol l’Autoritat del Transport Metropolità aprovava el Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 (PDI) on s’incloïa l’opció de construir un nou ramal ferroviari que unís la ciutat i el Vallès a través de Sant Andreu de Palomar, una darrera modificació puntual al Pla General Metropolità (MPGM) i l’aprovació simultània del Pla Especial de Collserola (PEPNat) han obligat a oblidar aquesta oportunitat per la mobilitat sostenible del veïnat.

Però… en què consistia aquesta opció ferroviària? Des de 1976, el Pla General Metropolità va reservar tota una sèrie de terrenys per construir un túnel des de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) fins al Districte d’Horta. Una infraestructura que a la primera dècada del segle XXI va tornar a estar sobre la taula dels tècnics diverses vegades, però que mai va arribar a agafar una forma definida. En aquest sentit, el darrer PDI que es va presentar fa tot just un mes, incorporava la possibilitat d’efectuar aquest segon túnel del Vallès per Horta, el qual permetria “incrementar la cobertura territorial del nou eix”.

Més informació: L’ESPRÉS DE SANT ANDREU