Paneque: “Un dels objectius d’aquesta legislatura és assolir una integració tarifària completa a tot Catalunya”
· La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica destaca la importància de “presentar al conjunt de la ciutadania una alternativa completa al vehicle privat”
29 gener 2025
“Un dels objectius més destacats d’aquesta legislatura és assolir una integració tarifària completa a tot Catalunya, juntament amb la implementació de la T-Mobilitat”, ha dit la consellera de Territori, Habitatge i Transició ecològica, Silvia Paneque i Sureda, aquesta tarda en seu parlamentària. La titular del departament considera que significarà un alt grau d’integració de la mobilitat a Catalunya: “La importància d’aquestes fites és tenir un únic sistema de mobilitat, amb una imatge integrada, amb facilitats en la intermodalitat. Presentar al conjunt de la ciutadania, en definitiva, una alternativa completa al vehicle privat”.
La consellera ha reiterat que “durant aquest any 2025, es completarà la integració tarifària en aquelles zones de Catalunya que encara no estan integrades en les seves respectives Autoritats Territorials de Mobilitat (ATM)”. Així, el primer pas serà la integració del Berguedà, el Solsonès i el Ripollès a la setena corona de l’ATM de Barcelona. Ha afegit: “el compromís del Govern és que aquesta integració es produeixi abans de Sant Joan, posant fi a un llarg període d’espera que ha provocat inconvenients notables i distorsions a laC-16”.
A més, les Terres de l’Ebre s’integraran a l’ATM de Tarragona, fet que millorarà considerablement l’accés al transport públic en aquesta regió. També es procedirà a la integració de les comarques de la Selva Marítima, l’Alt Empordà i el Baix Empordà a l’ATM de Girona. Recentment, els síndics de cinc poblacions del Baix Empordà han reclamat millores en el transport de la zona; aquesta integració suposarà un primer pas important per a donar resposta a aquestes demandes.
Paneque ha explicat que “l’any 2026 s’introduirà la T-Mobilitat a tot Catalunya”. Malgrat que la tecnologia serà unificada, cada territori (Lleida, Camp de Tarragona, Girona i Barcelona) mantindrà el seu propi règim tarifari. Finalment, es produirà una integració tarifària a tot Catalunya amb una T-Mobilitat conjunta i la possible creació d’alguns títols comuns per a tot el territori. “Aquesta modalitat es troba encara en fase d’estudi”, ha dit la consellera.
També ha valorat la importància de la futura aprovació del Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC), que defineix la xarxa ferroviària de Catalunya, de passatgers, de mercaderies, d’alta velocitat i les propostes de trens-tram: “La prospectiva en mobilitat és que a llarg termini els trens es complementin amb la línia orbital, circular als arcs de Barcelona; i la línia transversal, que ressegueix l’eix entre Girona i Lleida. La Generalitat té Plans Directors Urbanístics aprovats d’aquestes obres”.