Renfe posa en circulació aquest 21 de maig el tren d’alta velocitat amb més capacitat dels que donen servei a tot l’Estat

Nous serveis de baix cost amb més freqüències i places
· Les 581 places del nou Avlo S106 el converteixen en el vehicle més gran per al desplaçament de viatgers per ferrocarril
· Els nous trens comencen a circular en el corredor Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid, amb parades a Camp de Tarragona i Lleida
· L’operadora ha venut més de 121.200 bitllets per als Avlo S106 d’aquest corredor fins a desembre

Barcelona, 21 de maig de 2024 (Renfe).
Renfe posa en circulació aquest 21 de maig el tren d’alta velocitat amb més capacitat dels que presten servei a Espanya. Els nous Avlo S106 que es posen en funcionament al corredor Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid tenen 581 seients i suposen un notable augment de places als serveis ferroviaris de baix cost de l’operadora.

La companyia ha emprès un important procés de renovació de la seva flota d’alta velocitat després de rebre de Talgo les primeres 10 unitats del model S106, de les 30 encarregades. Aquesta renovació suposa, aquest dimarts 21, l’estrena de la circulació d’aquests trens Avlo en les connexions de Catalunya amb Madrid, passant per Aragó; les connexions entre la Comunitat Valenciana, Múrcia i la capital espanyola; així com l’estrena de l’AVE a Astúries i noves destinacions a Galícia.

En el cas del trajecte Figueres Vilafant-Barcelona-Saragossa-Madrid, la companyia substitueix en aquest corredor trens de la sèrie 112 pels S106 de més capacitat: 581 places. Això els converteix en els trens d’alta velocitat amb més capacitat de tots els que circulen per Espanya. I es destina als serveis Avlo, que són els de baix cost de Renfe. De moment, s’han venut per a aquests Avlo S106 més de 121.200 bitllets fins al desembre.

Augment de places i freqüències
L’alta capacitat del nou material suposarà un augment notable de places i freqüències dels serveis de baix cost de Renfe entre Barcelona-Saragossa-Madrid. Un increment global del 17% de les places per a tot el corredor. A més, a Catalunya, es programen noves freqüències Avlo per a Camp de Tarragona i Lleida i, des d’avui, hi faran parada dos trens Avlo al dia i per sentit.

En els darrers dies, Renfe ha dut a terme viatges de simulació a l’Avlo S106 per comprovar-ne totes les fases de l’explotació comercial, cosa que li ha permès ajustar detalls i implementar mesures addicionals per garantir la qualitat, el compromís i l’excel·lència de la marca Renfe en aquests serveis.

Amb una composició de 12 cotxes i dos caps motrius, aquests trens tenen butaques de gran confort, abatibles i amb reposapeus, panells d’informació en sala, màquines vending, connectivitat wifi, espai per a cotxes de nadó i maleters de gran capacitat. La distribució de seients és de 3+2 i són trens accessibles, amb espai per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) i banys adaptats.

Els S106 formen part del paquet d’inversions de més de 5.000 milions d’euros que Renfe té en marxa per a la compra de material i la renovació de l’actual.