El director de Xarxa Ferroviària i Projectes de Ferrocarrils, Pere Mateu i Soler, nou director del traspàs de la Xarxa Ferroviària de Rodalies

· Amb aquest nomenament, Ferrocarrils aportarà el seu coneixement i expertesa en el sector ferroviari, amb l’objectiu de contribuir que el traspàs de Rodalies es dugui a terme amb èxit i eficiència

El director de Xarxa Ferroviària i Projectes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Pere Mateu i Soler, ha estat nomenat pel Departament de Territori nou director del traspàs de la Xarxa Ferroviària de Rodalies. Mateu passarà a formar part de l’estructura del Comissionat per al Traspàs Integral de Rodalies, òrgan d’assessorament i impuls, adscrit a Territori, que té l’objectiu de garantir que el traspàs de Rodalies es dugui a terme amb èxit i eficiència.

Pere Mateu i Soler (Barcelona, 1960), exercirà aquesta nova responsabilitat després de 28 anys d’una destacada trajectòria a Ferrocarrils. Enginyer de camins, canals i ports per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i MBA per ESADE, es va incorporar a FGC l’any 1996 com a cap de Projectes d’Instal·lacions Fixes, àrea des de la qual va intervenir en projectes com el del desdoblament de la línia Llobregat-Anoia.

L’any 2008 va ser promogut a director de Projectes d’FGC, des d’on va tirar endavant obres com els perllongaments de les línies de Terrassa i Sabadell, així com projectes com el de les unitats de tren de la sèrie 113 a la línia Barcelona-Vallès. Des del 2013 fins ara ha estat director de Xarxa Ferroviària i Projectes de Ferrocarrils, liderant les àrees de manteniment i de projectes.

Amb la incorporació de Mateu al Comissionat per al Traspàs Integral de Rodalies, Ferrocarrils aportarà el seu ampli coneixement i expertesa en l’àmbit ferroviari per contribuir al procés de traspàs de Rodalies. Mateu, com a nou director del traspàs de la xarxa ferroviària, treballarà directament amb el comissionat per al Traspàs Integral de Rodalies, Pere Macias i Arau, i vetllarà perquè el traspàs de la infraestructura ferroviària es dugui a terme amb garanties