Renfe i Turisme de Barcelona col·laboren en la promoció en el marc de la Copa Amèrica en una aposta per la sostenibilitat del transport

L’acord s’ha signat a Fitur 2024
· L’operadora i Turisme de Barcelona sumen sinergies per fomentar l’ús del tren com a mitjà de transport i promocionar la ciutat en el marc de la Copa Amèrica
· Amb iniciatives com aquesta, Barcelona es posiciona com a destinació de referència en turisme i mobilitat sostenible
· La celebració de la Copa Amèrica i les connexions ferroviàries amb França marcaran les accions d’aquest any

Madrid, 24 de gener de 2024 (Renfe).
Renfe i Turisme de Barcelona han signat aquest matí un conveni amb l’objectiu de col·laborar en la promoció turística de la capital catalana com a destinació que aposta pel transport sostenible com el tren com a mitjà per visitar la ciutat. D’aquesta manera, Renfe i Turisme de Barcelona uneixen esforços per posicionar la ciutat com una destinació de referència en turisme sostenible i de qualitat.

L’acord s’ha signat avui a Fitur (Feria Internacional del Turismo), a Madrid. El director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, i el director d’Àrea de Negoci d’Alta Velocitat i Serveis Comercials, Javier Pérez, han formalitzat l’acord.

Mitjançant aquest conveni, Turisme de Barcelona promocionarà en les seves activitats el tren d’Alta Velocitat per al seu ús com a mitjà de transport en el corredor Madrid – Tarragona – Barcelona, així com en els serveis de Llarga Distància. L’entitat promocionarà els productes de Renfe en les seves publicacions destinades al sector turístic en general, així com en el sector de fires, congressos i esdeveniments de negocis amb l’objectiu d’integrar el tren com a part essencial dels itineraris turístics, facilitant la mobilitat sostenible i l’exploració de Barcelona i els seus voltants.

Per la seva banda, Renfe, com a Tren Oficial, promocionarà i difondrà els atractius turístics, les activitats culturals i esdeveniments acordats amb Turisme de Barcelona.

Durant aquest any, Renfe i Turisme de Barcelona desenvoluparan accions estratègiques aprofitant la celebració de la Copa Amèrica de Vela al port de Barcelona, una oportunitat única per promoure la ciutat com a destinació turística i sensibilitzar als assistents sobre la mobilitat sostenible.

Així mateix, les connexions ferroviàries que opera Renfe amb diverses ciutats franceses permetrà a Turisme de Barcelona impulsar campanyes específiques perquè els visitants procedents d’aquest mercat, el segon més important de Barcelona, puguin viatjar en base a un model de turisme sostenible i de qualitat en el marc d’una promoció estratègica i el compromís amb la preservació del medi ambient.