Renfe estrena demà l’AVE que connecta amb Marsella
Avança el desplegament a França
· Tarragona, Saragossa, Guadalajara i Madrid se sumen a la llista de ciutats amb AVE directe a França
· Renfe ja ha venut 70.000 bitllets per a trens AVE a França, més de la meitat per a la ruta que arrenca demà
· Marsella és la segona ciutat més poblada de França
Barcelona, 27 de juliol de 2023 (Renfe).
Demà, 28 de juliol, Renfe acompleix una altra fita en la seva internacionalització. A les 13:25 hores sortirà de l’estació de Puerta de Atocha el primer AVE de Renfe en solitari amb destinació Marsella, la segona ciutat més poblada de França. Aquesta nova ruta se suma a la inaugurada fa dues setmanes per connectar Barcelona, Girona i Figueres amb Lió, i afegeix a la llista de ciutat amb AVE directe a França les poblacions de Tarragona, Saragossa, Guadalajara i Madrid.
Amb l’inici d’aquesta ruta, Renfe completa el seu primer desplegament operatiu a França amb els seus trens AVE, que han permès connectar ciutats tan importants com Marsella i Lió, però alhora també, Montpeller, Narbona, Ais de Provença o Avinyó. El pròxim objectiu serà arribar fins a París i competir com a operador de referència a les tres principals ciutats franceses.
Renfe va posar a la venda el passat 21 de juny els bitllets per al seu AVE internacional amb una campanya de llançament que ha permès viatjar a 19 euros des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid, i 29 euros per a la ruta completa, és a dir, la connexió des de Marsella i Lió amb Espanya.
Des de llavors, la companyia ha venut 70.000 bitllets per a aquestes rutes, més de la meitat, 40.000, per a la ruta a Marsella que arrenca aquest 28 de juliol.
El servei AVE Madrid-Marsella connecta les estacions intermèdies de Guadalajara, Saragossa, Camp de Tarragona, Barcelona Sants, Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller-St-Roch, Nîmes, Avinyó-TGV, Ais de Provença TGV i Marsella-St Charles.
MADRID – BARCELONA -MARSEILLE – BARCELONA – MADRID | ||
Anada | Estació | Tornada |
13:25 |
Madrid Puerta de Atocha |
15:45 |
13:50 | Guadalajara | —– |
14:50 | Saragossa | 14:25 |
15:46 | Camp Tarragona | 13:22 |
16:34 | Barcelona Sants | 12:50 |
17:15 | Girona | 12:00 |
17:32 | Figueres Vilafant | 11:43 |
17:59 | Perpinyà | 11:19 |
18:36 | Narbona | 10:43 |
18:52 | Besiers | 10:27 |
19:48 | Montpeller-St-Roch | 9:31 |
20:25 | Nimes | 9:00 |
20:55 | Avinyó-TGV | 8:40 |
21:17 | Aix de Provença-TGV | 8:18 |
21:30 | Marsella-St-Charles | 8:03 |
Els temps de viatge són de 8 hores des de Madrid, mitja hora menys des de Guadalajara, 6 hores i 40 minuts des de Saragossa, i 5 hores i 44 minuts des de Tarragona. La ruta Madrid-Marsella suma a més als serveis AVE dues noves destinacions a França: les ciutats d’Avinyó i Ais de Provença.
Un desplegament progressiu
Renfe està duent a terme un desplegament progressiu de la seva oferta AVE a França des del 13 de juliol. El servei va arrencar amb circulacions de divendres a dilluns al corredor Lió-Barcelona. Demà s’hi suma el servei AVE Madrid-Barcelona-Marsella de divendres a diumenge i de dissabte a dilluns en sentit invers (amb sortida des de Marsella).
Al setembre a la ruta de Lió i a l’octubre a la ruta de Marsella, Renfe començarà a operar els seus trens AVE cada dia i oferirà 28 circulacions setmanals.
L’inici del servei a Marsella permet, a més, duplicar l’oferta al tram compartit entre les dues rutes: entre Barcelona i Nimes on Renfe ja pot oferir quatre trens (dos per sentit) i una combinació d’horaris i temps de viatge que atregui als trens AVE al públic d’ambdós costats de la frontera.
La connexió internacional permet temps de viatge en AVE com Barcelona-Nimes en 3 hores, Figueres-Montpeller en 2 hores, Barcelona-Avinyó en 4 hores, Girona-Marsella en 4 hores, Madrid- Perpinyà en 4 hores i 30 minuts, Tarragona-Montpeller en 3 hores i 51 minuts, o Saragossa-Nimes en 5 hores i 25 minuts.