La segona convocatòria dels premis Antena TrenLab consolida la recerca de solucions innovadores en la mobilitat
Impuls a la transformació digital
· Renfe, l’Ajuntament de Mataró i el parc tecnològic i universitari TecnoCampus impulsen els guardons i l’acceleradora de projectes
Mataró, 17 de juliol de 2023
El president de Renfe, Raül Blanco, acompanyat de l’alcalde de Mataró i president de la Fundació TecnoCampus, David Bote, han presentat aquest matí a les instal·lacions d’Antena TrenLab Mataró, ubicades al parc TecnoCampus, la segona edició dels premis del mateix nom, que tenen com a propòsit impulsar solucions innovadores en l’àmbit de la mobilitat.
Prèviament, durant una visita a l’estació de Renfe de Mataró, han conegut de la mà dels seus impulsors les propostes desenvolupades durant els últims 6 mesos pels guanyadors de la primera edició dels premis. Cactus, Wipass, Drukatt i Hypervisoul han demostrat com podria millorar l’experiència dels viatgers gràcies als seus projectes. https://antenatrenlab.com/premis/
Antena TrenLab Mataró és el primer node territorial de la xarxa d’Antenes TrenLab que impulsa Renfe, un espai d’innovació oberta i emprenedoria en mobilitat sostenible que s’ubica al TecnoCampus, buscant sinergies amb l’ecosistema emprenedor del parc.
A més de llançar la segona convocatòria dels premis, durant l’esdeveniment, s’ha presentat la nova web del projecte (www.antenatrenlab.com), que permet seguir l’agenda d’activitats i les novetats de l’ecosistema de mobilitat sostenible, així com les característiques de la segona edició dels premis i els testimonis de les empreses que han participat en la primera edició.
Reptes i dotació econòmica
Amb una dotació de 150.000 €, els premis s’articulen entorn a quatre desafiaments:
· Railway Station Experience, enfocat en la recerca de solucions que afavoreixin l’accessibilitat universal a les persones en un sentit ampli (més enllà de la diversitat funcional, situació o condició). També pretén incentivar la intermodalitat entre territoris Dotat amb 40.000 €
· Costumer happiness, orientat a desenvolupar solucions que facin possible l’adequació i l’adaptabilitat del transport ferroviari als diferents usos i necessitats de mobilitat, assegurant una atenció continuada i en temps real en qualsevol situació de l’operativa diària del servei. Dotat amb 40.000€.
· Safety Rail, amb aquest repte es pretén millorar les condicions de seguretat, especialment des de la perspectiva de gènere, i promoure les actituds cíviques dels usuaris en relació a la infraestructura i les persones, afavorint un entorn de convivència basat en la confiança. Dotat amb 40.000€.
· Keep it open!, amb aquest desafiament es busquen start-ups que puguin inspirar amb solucions disruptives que encara no estiguin implementades àmpliament en el sector ferroviari, basades en noves tecnologies (metavers, realitat virtual, robòtica, etc.) o en tendències (computació quàntica, drons, etc.). Dotat amb 30.000€.
Per a més informació i contacte de les startups:
1- Israel Blanco, CEO de Cactus ( iblanco@cactusiot.com )
2- Mariam Ayadi, CEO de Wipass, ( mayadi@wipass.io )
3- Israel Blanco, DG de Drukatt, ( Israel.al@drukatt.com )
4- Jose Triano, CEO de Hypervisoul, (jose.triano@hypervisoul.com )
A més de la dotació econòmica, les quatre empreses guanyadores gaudiran d’un procés d’acceleració de la solució de sis mesos que inclou la possibilitat de testejar la solució a l’entorn de Mataró i el Maresme, tal com han fet les empreses en la primera edició.