Ferrocarrils licita l’estudi per millorar la mobilitat del corredor de la Selva Marítima

· El document analitzarà la viabilitat de diverses alternatives de millora de les infraestructures, inclosa l’opció d’un tramvia entre Blanes i Lloret
· L’objectiu de l’estudi és millorar la mobilitat del corredor reduint el volum de vehicles que circulen per les carreteres GI-600 i GI-682

El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat avui la redacció de l’estudi per analitzar les diverses alternatives de millora de la mobilitat del corredor entre la Selva Marítima i el Maresme, entre els municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar. L’estudi proposarà millores de diversos modes de transport, d’acord amb els reptes territorials i ambientals existents, amb l’objectiu de reduir el volum de trànsit rodat que circula per les carreteres GI-600 i GI-682.

D’aquesta manera, el document analitzarà el conjunt de les infraestructures de transport en relació a la xarxa viària, la xarxa ferroviària i les vies ciclables, així com les propostes de millora en els serveis de transport públic.

En aquest sentit, l’estudi inclourà la viabilitat d’un sistema de tramvia entre Blanes i Lloret de Mar. FGC ja ha adjudicat la redacció de quatre estudis sobre la viabilitat de trens-tramvies a quatre zones del país: la Costa Brava –que no incloïa la Selva Marítima–, el Pirineu, el Bages i les Terres de l’Ebre.

De cada opció analitzada, el document farà una proposta de serveis en funció dels diferents escenaris d’oferta i demanda. També analitzarà amb detall el volum de gasos hivernacle emesos o estalviats per a l’execució de cada escenari, tenint en compte la construcció de l’obra, el manteniment de la infraestructura, l’operació dels serveis i l’impacte pels canvis de mobilitat de les persones usuàries.

L’estudi, amb un termini de redacció de quatre mesos i mig, ha sortit a licitació per un import de 33.000 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure la caracterització de la mobilitat del corredor; el resum dels diferents estudis de mobilitat realitzats fins ara als corredors de la C-32 i de la GI-682; la identificació d’alternatives i escenaris; les propostes d’encaix, i l’impacte sobre la demanda.
24 de maig de 2023