Modificació del servei a les línies R2 i R11 per les obres d’Adif AV a Sagrera-Sant Andreu

Les alteracions a la circulació ferroviària s’iniciaran el pròxim 17 de setembre i s’allargaran fins al 10 de desembre
· Adif Alta Velocidad (Adif AV) està ultimant el desenvolupament de la fase principal de les obres per avançar cap a l·a culminació de la segona gran fita per a l’explotació ferroviària de l’operació la Sagrera-Sant Andreu: la posada en servei, a finals d’any, del traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona i de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu.

Aquest avanç contribuirà a eliminar l’actual traçat en superfície, suprimint la històrica barrera que el ferrocarril ha representat des de l’origen d’aquesta línia, a mitjans del segle XIX, cohesionant els barris situats a ambdós costats de les vies i modernitzant instal·lacions amb una nova estació, plenament integrada i accessible. D’aquesta manera, es guanyarà més espai per a usos urbans i cívics, es contribuirà a la descarbonització de la ciutat i a dinamitzar l’activitat socioeconòmica del nord de Barcelona.

El nou traçat de la línia d’ample convencional té una longitud de 4,3 km, dels quals 2,8 km discorren soterrats. Procedint del nord, el nou traçat s’inicia sota el Nus de la Trinitat. Després d’un tram a l’aire lliure, s’interna en el túnel de Sant Andreu, amb parada a la futura estació de Rodalies de Sant Andreu, fins a arribar a l’interior de l’estació de La Sagrera, on encara no s’aturaran els trens.

En ambdues estacions, la línia disposarà de 4 vies i el túnel que les connecta, 3 vies. Des de l’estació de la Sagrera, se li donarà continuïtat, també en túnel, fins a enllaçar amb el Clot.

Per a la construcció del nou traçat, ja s’estan executant treballs de muntatge de via i catenària:
· Longitud total de via: 16,3 km
· Longitud de via en placa: 9,4 km
· Aparells de via: 44
· Longitud total de catenària: 16 km
· Longitud de catenària rígida: 9 km

Per a completar el conjunt d’obres, i segons la planificació establerta, durant un període de 12 setmanes, a partir del pròxim 17 de setembre, s’executaran, com a obres destacades d’estructures, 20 m de pantalles de 19 m de profunditat, 27 pilots amb 14 metres de profunditat, trams de coberta amb més de 400 bigues, murs de més de 200 m longitud, així com el muntatge de 1.500 m de via en placa i 9 aparells de via i la conversió de 600 m de catenària flexible a rígida.

S’ha dissenyat un Pla Alternatiu de Transports per garantir la mobilitat dels viatgers de les línies R2 nord i R11

Tota la informació: Rodalies de Catalunya Sagrera Sant Andreu Comtal