Renfe renova el seu sistema de gestió de manteniment d’actius

Un gran salt cap a la transformació digital
· La nova versió del sistema Máximo és un exemple de canvi i transformació digital a la companyia
· El seu desenvolupament ha tingut un llarg recorregut i una sèrie de fases destinades a canviar la forma de treballar i la cultura dels centres productius
· A Catalunya el sistema s’ha implantat als tallers i bases de manteniment de Barcelona-Can Tunis, Sant Andreu Comtal, Tarragona, Vilanova i Portbou

Barcelona, 03 d’agost (Renfe).
Renfe Fabricació i Manteniment ha implementat la nova versió del sistema Máximo, el sistema de gestió d’actius de la companyia, cosa que ha suposat una renovació total d’aquest i un gran avanç cap a la transforació digital dins de tot el cicle de manteniment dels actius.

Aquesta renovació ofereix grans avantatges, tant des del punt de vista tecnològic com funcional, que permeten l’empresa assegurar la traçabilitat completa de totes les fases del procés de fabricació i manteniment, des que enginyeria dissenya els plans fins que aquests són executats, fent-ne un control exhaustiu que permet garantir-ne també la seguretat.

Un altre dels beneficis d’aquesta nova versió repercuteix directament en la fase de logística i aprovisionament, millorant el procés d’inventari i caducitat dels materials, així com en l’optimització del seguiment i traçabilitat dels actius als magatzems.

La implantació del nou sistema Máximo s’ha dut a terme de forma simultània i en temps rècord a tots els tallers de la companyia de tot el territori nacional, tant en tallers de primer nivell (aquells que realitzen operacions més senzilles i ràpides) com de segon nivell (operacions més complexes que obliguen immobilitzar el tren), permetent així avançar i ser molt més eficients. A Catalunya les bases de manteniment i tallers es troben a Barcelona-Can Tunis, Sant Andreu Comtal, Tarragona, Vilanova i la Geltrú i Portbou.

Actualment, al voltant de 1.000 treballadors de la companyia utilitzen la nova versió del Máximo a les seves tasques diàries i està previst que aviat se n’assoleixin els 3.000 usuaris. Es tracta de personal de manteniment de flota, d’enginyeria, de logística i magatzems, així com els equips de mesura i calibratge d’actius.

Renfe i la seva transformació digital
Actualment, Renfe està desenvolupant el Pla Estratègic 2019-2023-2028 i una de les seves palanques, per aconseguir l’objectiu de ser un referent de la mobilitat i el transport, i fer front a la competència, és la transformació digital.

El desenvolupament de la nova versió de Máximo forma part del Pla Director de Sistemes de Renfe Fabricació i Manteniment, sent-ne una de les fites més rellevants. El Grup Renfe aposta per la innovació oberta sota el criteri de combinar el coneixement intern amb l’extern, amb un enfocament d’intel·ligència col·lectiva per aportar més velocitat i eficàcia a tot el model, especialment en l’àmbit digital, sobre el qual va girar una gran part dels reptes d’innovació.