Obres cap de setmana àmbit Sant Andreu (Barcelona)

Adif AV executa noves operacions per avançar en la configuració del futur traçat de la línia Barcelona-Granollers-Girona en el sector Sant Andreu (Barcelona)
· Es durà a terme part de la configuració definitiva de la platja de vies a la zona nord d’aquest sector
· Al tractar-se d’operacions complexes que s’han d’executar en l’àmbit de la infraestructura ferroviària, s’ha dissenyat un Pla Alternatiu de Transports per tal de garantir la mobilitat dels viatgers de les línies R2 nord i R11

Barcelona, 8 de juny de 2022 (Adif Alta Velocidad i Renfe).
Adif Alta Velocidad (Adif AV) executarà el pròxim cap de setmana una nova fase de les operacions per avançar en la configuració definitiva del nou traçat de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona en el sector Sant Andreu (Barcelona).

Per al condicionament de la platja de vies en aquest sector, es durà a terme el muntatge de dos nous desviaments sobre una de les vies generals de circulació i d’una via amb topall per a les maniobres en l’accés als tallers de manteniment de trens regionals.

L’operació requereix el premuntatge dels dos desviaments en un espai pròxim a la seva ubicació definitiva. Es tracta de dos desviaments que tenen una longitud de 46 m, dotat cada un d’ells amb 3 motors, situats en traçat en corba de ràdio 800 m. Els carrils dels dos aparells de via són de 60 kg/m.

Un cop premuntats es traslladaran a la seva posició definitiva mitjançant un complex sistema de carros i pòrtics autopropulsats que garanteixen el trasllat de cada desviament sense que es deformi. Mitjançant aquest procés, en realitzar el premuntatge sense ocupar la via en servei, es redueix el temps d’afectació a l’explotació ferroviària.

Afectacions a la circulació
En tractar-se d’operacions complexes que s’han d’executar en l’àmbit de la infraestructura ferroviària, aquestes són incompatibles amb el manteniment del trànsit de trens, i per això es restringirà la circulació de la següent manera:
– Circulació interrompuda entre Montcada i Reixac i Barcelona el Clot-Aragó des de les 00:30 hores del dissabte dia 11 fins a les 05:00 hores del diumenge dia 12.
– Circulació en règim de via única en el mateix trajecte des de la matinada del dissabte al diumenge fins a les 05:00 hores del dilluns dia 13.

Par tal de facilitar la mobilitat dels viatgers, es reprograma el servei de les línies R2 nord i R11, pel que s’ha dissenyat el següent Pla Alternatiu de Transports:
· R2 nord (Aeroport – Maçanet-Massanes per Granollers Centre)
– Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac. Des d’allà, els viatgers s’encaminaran a peu fins a l’estació de Montcada i Reixac-Manresa (menys de 5 minuts), on podran continuar el seu desplaçament fins a o des de Barcelona en els trens de les línies R4, R7 i R12.
– Aeroport – Barcelona Estació de França: els trens amb origen o destinació Aeroport faran el recorregut fins a Barcelona – Estació de França.

 

 

 

 

 

 

 

 

· R11 (Portbou – Barcelona Sants per Girona)
– Dissabte 11: Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac. Des d’allà, els viatgers s’encaminaran a peu fins a l’estació de Montcada i Reixac-Manresa (menys de 5 minuts), on podran continuar el seu desplaçament fins a o des de Barcelona en els trens de les línies R4, R7 i R12. Entre Granollers-Centre i Montcada-Reixac, els trens efectuaran parada a totes les estacions.

 

 

 

 

 

 

 

– Diumenge 12: servei habitual en tren Barcelona – Portbou, amb parada a totes les estacions del tram Granollers Centre – Barcelona-Sants.
Tant dissabte com diumenge, els bitllets i abonaments de Rodalies seran vàlids per aquests serveis.

Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es comunicarà a través de megafonia en estacions, a l’interior dels trens, així com a les pantalles i teleindicadors. Els viatgers poden consultar els horaris als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les Apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com en xarxes socials (@rodalies i @infoadif).

Nou corredor Barcelona-Granollers-Girona
Un cop posat en servei aquest corredor en el seu emplaçament definitiu -previst per a finals de tardor-, es culminarà la segona gran fita en l’explotació ferroviària de l’operació La Sagrera-Sant Andreu.

El nou traçat de la línia d’ample convencional té una longitud de 4,3 km, dels que 2,8 km discorren soterrats. Procedint del nord, el nou traçat s’inicia sota el Nus de la Trinitat. Després d’un tram a l‘aire lliure, s’interna en el túnel de Sant Andreu, amb parada a la futura estació de Rodalies de Sant Andreu, fins a arribar a l’interior de l’estació de La Sagrera, on encara no tindran parada els trens. En ambdues estacions, la línia disposarà de 4 vies i el túnel que les connecta 3 vies. Des de l’estació de La Sagrera, se li donarà continuïtat, també en túnel, fins a enllaçar amb El Clot.

Tot contribuirà a eliminar l’actual traçat en superfície, suprimint la històrica barrera que el ferrocarril ha representat des de l’origen d’aquesta línia, a mitjans del segle XIX, cohesionant els barris situats a ambdós costats de les vies i modernitzant instal·lacions amb una nova estació, plenament integrada i accessible.

D’aquesta manera, es guanyarà més espai per a usos urbans i cívics, es contribuirà a la descarbonització de la ciutat i a dinamitzar l’activitat socioeconòmica del nord de Barcelona.