Renfe renova la identitat visual de la marca AVE i reforça la seva protecció jurídica

Demà se celebra el 30è aniversari del primer AVE Madrid-Sevilla
· El nou logotip mira al futur, però sense oblidar les arrels inicials que l’han identificat durant 30 anys i que fan d’AVE una de les marques més reconegudes d’Espanya
· AVE, que s’ha convertit en referència mundial d’alta velocitat, és considerada com a “Marca de Renom” i ha estat nomenada “Ambaixadora de la Marca Espanya”

Barcelona, 20 d’abril 2022 (Renfe).
Renfe ha estrenat avui la nova identitat visual de la marca AVE, que intenta reflectir la trajectòria de l’AVE al llarg dels darrers 30 anys i adaptar-se a un nou posicionament de marca.

Coincidint amb el 30è aniversari de la posada en circulació del primer AVE entre Madrid i Sevilla, que es commemora demà, la nova identitat mira al futur sense oblidar, però, aquelles arrels inicials que l’han identificat durant 30 anys i que fan d’AVE un dels productes més reconeguts d’Espanya.

La nova identitat visual d’AVE és un restyling o renovació de la imatge existent fins a l’actualitat. El passat mes de gener, Renfe va posar en marxa un concurs d’idees, obert a qualsevol agència i empresa, per renovar la imatge de la marca AVE. A aquest concurs s’hi van presentar més de 50 agències creatives, de disseny i publicitàries, i després de l’anàlisi de les propostes i la valoració tècnica i econòmica de les idees, l’agència de publicitat TRUPP, de Bilbao, n’ha estat la guanyadora.

Pel que fa a l’aspecte visual, el logotip manté l’èmfasi en la lletra central de la marca, la “V”, que sempre ha tingut una personalitat més destacada. En aquesta evolució es presenta com a metàfora de la confluència de camins, de persones, d’experiències i trobades. Aquesta lletra, a més, podrà utilitzar-se com a isotip aïllat en algunes representacions i suports.

AVE es troba actualment en un procés de renovació amb què pretén apropar-se a nous públics i ampliar el seu nombre d’usuaris, convertint-se en un producte més accessible a tothom i oferint més flexibilitat en la seva oferta comercial, que podrà adequar-se a les necessitats dels diferents viatgers.

Aquests canvis comercials s’acompanyaran amb un canvi visual important, en una marca que no s’havia renovat des que es va crear. Amb aquests nous canvis, la identitat visual s’adapta també per continuar sent una marca moderna i actual, disposada a continuar competint com a líder del transport a Espanya, mantenint els seus atributs de compromís, lideratge, excel·lència, proximitat i flexibilitat.

Protecció jurídica de la marca
Renfe ha reforçat la protecció jurídica de la marca AVE, els drets de la qual estan registrats a l’Oficina de Marca Comunitària, amb la recent incorporació a l’Associació per a la Defensa de la Marca (ANDEMA), que defensa els drets de la marca de les empreses a Espanya.

AVE és el servei de més qualitat de Renfe i una marca reconeguda i altament valorada, no només pels seus clients, sinó que s’ha convertit en referència mundial de l’alta velocitat.

Així mateix, AVE és considerada com a “Marca de Renom”, que li confereix un grau especial de protecció jurídica i legal, i ha estat nomenada “Ambaixadora de la Marca Espanya” pel Fòrum de Marques de Renom d’Espanya.

Compromís voluntari de puntualitat
Els atributs de l’AVE s’emmarquen en la ferma vocació de fidelitat amb el client que caracteritza Renfe, situant el viatger al centre de les seves decisions. El compromís voluntari de puntualitat és un fet diferencial que converteix Renfe en la companyia europea amb el sistema d’indemnitzacions més beneficiós per als seus clients.

El compromís voluntari de puntualitat de Renfe a l’AVE millora amb escreix les condicions d’indemnització contemplades per la normativa europea i el Reglament de la Llei del Sector Ferroviari. Així, Renfe torna el 100% de l’import del bitllet de l’AVE en endarreriments de més de 30 minuts; i el 50% de l’import del bitllet en retards de més de 15 minuts.

Segons fixa el Reglament del Parlament Europeu, les indemnitzacions han de ser del 25% de l’import del bitllet en endarreriments entre 1 i 2 hores, i del 50% si és superior a 2 hores. El Reglament de la Llei del Sector Ferroviari fixa una devolució del 50% de l’import en retards superiors a 60 minuts, i del 100% en demores superiors a 90 minuts.

El compromís de puntualitat de Renfe amb els seus clients no només eleva el nivell de qualitat dels serveis, sinó que s’aplica en qualsevol circumstància, inclosos en els retards o incidències causades per força major.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=lkz3oOdodK0&t=2s