El tram Cornellà Centre – Can Boixeres de l’L5 de metro tanca el pròxim cap de setmana per renovació de la via

8 de març del 2022
· TMB habilitarà una llançadora d’autobusos entre les 10 de la nit del divendres 11 de març i el final del servei del diumenge 13

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà el cap de setmana vinent una obra de renovació de vies en un tram de la línia 5 de metro, cosa que obligarà a suspendre la circulació de trens entre Cornellà Centre i Can Boixeres. Des del divendres 11 de març a les 10 de la nit fins al final del servei del diumenge 13, els usuaris d’aquest tram de metro hauran d’utilitzar el servei especial d’autobusos o bé fer itineraris alternatius en altres xarxes de transport públic de la zona de Cornellà de Llobregat. La resta de la línia, entre Can Boixeres i Vall d’Hebron, seguirà funcionant amb normalitat.

L’obra consisteix en una renovació parcial de via en què se substitueixen les travesses existents, de tipus Stedef, per nous sistemes de fixació en un tram de túnel d’uns 200 metres entre Cornellà Centre i Gavarra, per millorar el contacte de les rodes sobre el carril i reduir la transmissió de vibracions als edificis pròxims. En total es renovaran 600 travesses Stedef i s’instal·laran 1.200 fixacions adheritzades. TMB inverteix 250.000 euros en l’actuació.

En substitució del metro, entre divendres a la nit i diumenge hi haurà un servei d’autobusos llançadora entre Cornellà Centre i Can Boixeres amb parades a prop de les estacions afectades i capacitat i horari similars. Això vol dir que el divendres l’últim bus farà la sortida dels orígens (Cornellà Centre i Can Boixeres) a les 2 de la matinada, dissabte funcionarà tota la nit i diumenge fins a la mitjanit. Es preveu la normalització del trànsit de trens el dilluns 14 a l’hora habitual d’inici del servei de metro, les 5 de la matinada.

Altres alternatives de mobilitat són els trens de les línies R1 i R4 de Rodalies, que connecten Cornellà amb Sants, i el Trambaix, que passa per Cornellà Centre i Ernest Lluch. El gràfic del fullet adjunt mostra esquemàticament les opcions.

Des de fa uns dies TMB està desenvolupant una intensa activitat de difusió del tall i les alternatives de transport disponibles mitjançant cartelleria, plafons publicitaris, fullets, el web corporatiu, les xarxes socials, la megafonia i altres canals de la xarxa de metro, als quals aquesta setmana s’han afegit informadors presents a les estacions afectades.

Aquest any TMB realitzarà altres obres de renovació integral de via a la mateixa línia 5, amb especial atenció al tram entre La Sagrera i Horta, que suposaran interrupcions de servei en els períodes de Setmana Santa i estiu. Les inversions en la infraestructura de metro són necessàries per reduir el nombre d’incidències, millorar el confort del viatge, preparar futurs increments de trens i reduir les vibracions que es transmeten a l’entorn.