Territori inverteix 13 MEUR en la renovació dels sistemes de control de la senyalització de la xarxa de metro

05/02/2022
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha finalitzat les obres de renovació de l’enclavament que controla els tallers i les cotxeres de Sant Genís de l’L3 de metro. Aquesta actuació permet millorar l’eficiència i fiabilitat del servei i s’afegeix a les renovacions d’enclavaments en altres punts de la xarxa de metro que ha dut a terme el Departament en els últims dos anys, per un valor total de prop de 13 MEUR. Amb aquesta obra, juntament amb altres actuacions de millora i ampliació de la xarxa de metro, la Generalitat reforça el transport públic i promou la descarbonització de la mobilitat.

Un enclavament és l’element principal d’un sistema de senyalització ferroviària, que gestiona i controla la circulació segura dels trens en una àrea ferroviària determinada, com pot ser un tram de línia de metro amb diverses estacions, o bé uns tallers o cotxeres. Les instal·lacions de Sant Genís s’ubiquen al barri de Vall d’Hebron, entre les estacions de Penitents i Montbau de l’L3 de metro. La base de Sant Genís fa de cotxeres i també és taller per a reparacions del material rodant d’aquesta línia. Amb la incorporació d’un enclavament d’última generació, augmenta també el nivell d’eficiència, de disponibilitat i de seguretat, de manera que proporciona un millor servei a les persones usuàries.

En paral·lel, el Departament està redactant el projecte per a l’ampliació dels tallers i les cotxeres de Sant Genís, amb l’objectiu d’adaptar aquestes instal·lacions a l’increment d’oferta que s’ha produït en aquesta línia i al que està previst.

Altres actuacions
L’obra que ara finalitza culmina un conjunt d’actuacions en enclavaments a la xarxa de metro que ha dut a terme el Depapartment. En concret, s’han renovat l’enclavament del Triangle Ferroviari de les línies 2, 4 i 9 de metro i dels enclavaments de relés de les estacions de Sagrada Família, Passeig de Gràcia i Paral·lel a l’L2. La inversió d’aquestes altres dues actuacions ha sumat 8,3 MEUR