Renfe ha retornat 69.451 bitllets d’Ave, LD i MD en les quatre primeres jornades de la vaga convocada per SEMAF

Les aturades parcials es mantenen per als dies 7, 8, 11 i 12 d’octubre
· Renfe demana disculpes als viatgers que estan sofrint les conseqüències de la vaga convocada per SEMAF i l’incompliment injustificat dels serveis mínims en Rodalia
· A Catalunya, s’han efectuat 9.694 Devolucions Xpress

Barcelona, 6 d’octubre 2021 (Renfe). Renfe ha retornat un total de 69.451 bitllets dels serveis Ave, Llarga Distància i Mitjana distància, durant les quatre primeres jornades de la vaga convocada pel sindicat els dies 30 de setembre, 1, 4 i 5 d’octubre. Les aturades parcials també per als dies 7, 8, 11 i 12 d’octubre.

A Catalunya, s’han efectuat 9.694 Devolucions Xpress en els serveis de Rodalies des del 30 de setembre i fins ahir en les estacions i a través del web de rodaliesdecatalunya.cat.

Als viatgers afectats per trens suprimits per la vaga, Renfe els ofereix, sempre que sigui possible, viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit. Si no desitgen fer el viatge, poden anul·lar o canviar el seu bitllet per a una altra data sense cap cost. Les operacions d’anul·lació o canvi es poden realitzar en tots els canals de venda de Renfe.

Renfe vol demanar disculpes als viatgers que estan sofrint les conseqüències de la vaga convocada per SEMAF i l’incompliment injustificat dels serveis mínims per part del sindicat de maquinistes en Rodalia, principalment en Rodalies de Catalunya, i en Rodalia de València i de Madrid. Més de 1.700 trens que havien de circular com a serveis mínims van ser suspesos durant les quatre jornades de vaga per incompliments dels maquinistes de SEMAF.

Així mateix, amb motiu de les jornades de vaga, Renfe ha reforçat la comunicació amb els viatgers que es puguin veure afectats a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client.

A més de la informació que s’està publicant en la web renfe.com i en els diferents comptes de twitter @renfe @inforenfe així com @rodalies, s’han remès comunicacions personalitzades (mitjançant SMS i mail) informant de possibles afectacions a clients d’Ave i Llarga Distància, titulars d’abonaments de Mitjana distància.

Serveis mínims
Els serveis mínims essencials de la vaga, determinats per les autoritats, s’estableixen en trens de Rodalia en funció dels diferents nuclis, línies i franges horàries, variant el percentatge entre uns màxims del 75% en hora punta i del 50% del servei habitual en la resta del dia.

En trens de Mitjana distància s’estableix una mitjana del 65% dels serveis habituals, i en els d’Alta Velocitat i Llarga Distància, el 72%. Respecte als trens de Mercaderies, s’estableix un percentatge del 24% del servei habitual.

La Resolució de Serveis Mínims, que es pot consultar en la pàgina web de Renfe (www.renfe.com) i en el telèfon 912 320 320, inclou tots els trens de Mitjana distància i Ave/Llarga Distància que sí que circulen amb normalitat i en el seu horari habitual.