La demanda del transport públic se situa al 60% en l’inici del curs escolar, amb una oferta del 100% del servei

15/09/2020
· Avui dimarts, en hora punta hi ha hagut un lleuger increment d’usuaris respecte ahir
· Davant el dèficit produït pels efectes de la COVID, l’ATM ha fet aquesta setmana un primer pagament de 50 milions, que s’ha distribuït entre els operadors

Acabat el primer dia del retorn escolar, la demanda del transport públic de dilluns es va situar al voltant del 60% de l’habitual en aquest període de l’any. En concret, els percentatges de demanda respecte el dia equivalent de l’any passat van ser els següents per als diferents operadors de l’ATM de Barcelona:
– Metro = 57%
– Bus TMB = 57%
– FGC = 56%
– Rodalies- RENFE = 56%
– TRAM = 60%
– Bus metropolità AMB = 60%
– Bus interurbà Generalitat = 60-65%, amb molta variabilitat segons les línies.
– Transport urbà (municipis associats a l’AMTU) = 60-70%, amb força variabilitat segons municipis.

Aquesta demanda representa un increment respecte la de la setmana passada que oscil·la entre un 10% al metro i un 30% a les línies urbanes i suburbanes d’FGC.

Segon dia d’escola, més usuaris
Avui, dimarts, l’hora punta ha tingut un comportament semblant al d’ahir, amb uns lleugers increments d’usuaris. Malgrat que aquesta demanda és lluny de la normalitat, l’oferta del conjunt d’operadors és del 100% de la corresponent al període lectiu i així es mantindrà. També convé destacar que no s’han detectat incidències atribuïbles a la reincorporació de la població escolar a l’ús del transport públic.

A les ATM de Girona, Lleida i Tarragona els serveis de transport s’han desenvolupat també amb normalitat. Les línies de bus regulars interurbanes i les línies urbanes tenen una demanda que oscil·la entre el 60 i el 70%.

Pagament del dèficit
D’altra banda, el dèficit acumulat al transport públic de l’àmbit de l’ATM de Barcelona -derivat dels efectes de la pandèmia en la mobilitat- ascendia el 31 d’agost, a 245 milions d’euros. Aquesta setmana l’ATM ha procedit a un primer pagament de 50 milions, que s’ha distribuït entre els operadors de manera proporcional a la disminució d’ingressos que han patit.