Normalització del servei després de les millores en la infraestructura a les línies 1 i 4 de metro

28 d’agost del 2020
Tal com estava previst, el tram Hospital de Bellvitge – Santa Eulàlia de la L1 reobrirà diumenge, mentre que dilluns es restablirà la circulació de trens entre La Pau i Selva de Mar

Aquest diumenge 30 d’agost, a l’inici del servei, quedarà restablert el tram Hospital de Bellvitge – Santa Eulàlia de la línia 1 de metro, que està tancat per obres des del 3 d’agost passat. Un dia més tard, dilluns 31 d’agost, recuperarà la normalitat el tram entre La Pau i Selva de Mar de la línia 4, interromput des del 27 de juliol. Finalitzen així, dins del termini fixat, les actuacions de millora de la infraestructura executades per TMB aquest estiu a la xarxa de metro, en què s’han invertit 7,6 milions d’euros i que permetran millorar el servei.

Increment de l’oferta
Al mateix temps que es normalitza la xarxa de metro un cop finalitzades les obres, a partir del proper dilluns 31 entrarà en vigor l’oferta de dies lectius, que se sol implantar quan comença el curs escolar però que enguany TMB l’avança dues setmanes per la situació sanitària. Respecte de l’any anterior es reforçarà la L1 i sobretot la L5 de manera que a l’hora punta del matí circularan per primera vegada 159 trens a la xarxa, 20 més (+14%) dels que funcionaven els dies equivalents de la primera setmana de setembre del 2019 i 5 més dels que circulaven en l’inici del curs escolar passat. TMB posa en circulació en hora punta tots els trens disponibles.

Elevar la capacitat de la xarxa de metro ha estat possible gràcies a l’esforç realitzat per avançar la incorporació al carrusel dels nous trens de la sèrie 5000 adquirits el 2018 i rebuts els mesos passats per reforçar la línia 5 i també perquè s’ha enllestit l’adequació de trens de la sèrie 4000 a línia 1.

Modernització de la infraestructura
Els treballs a la línia 1 han consistit en la substitució, per motiu d’antiguitat, de tres aparells de via (que permeten les maniobres de canvi de sentit dels trens), un dels quals ha estat traslladat de la ubicació original a l’entrada de Torrassa a una nova ubicació a Florida. També s’ha executat la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.800 metres, i l’actualització del sistema de drenatge en un tram de 500 metres. A més, s’han actualitzat dos enclavaments de senyalització ferroviària i s’ha adequat la catenària a la nova topografia de la via.

Al tram La Pau – Selva de Mar de la línia 4 les obres han comportat la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.200 metres, el reforç del sistema de drenatge en diversos trams (que sumen uns 1.500 metres) i l’aplicació de tractament antifiltracions en un tram de 700 metres de túnel. En paral·lel, TMB ha fet una actuació de retirada de 10.000 quilos de planxes de fibrociment amb contingut d’amiant a l’estació de La Pau.

TMB agraeix als usuaris el seu comportament i la paciència per les molèsties que han patit aquests dies i també vol posar en valor l’esforç d’empleats i col·laboradors per mantenir la mobilitat mentre han durat les obres i la tasca informativa que s’ha fet amb senyalització específica, informadors al carrer i missatges als canals corporatius.

Amb la normalització del servei de metro, deixaran de funcionar la trentena d’autobusos articulats que han servit temporalment d’alternativa en els dos trams interromputs. TMB ha previst fer difusió d’una campanya informativa on s’agraeix treballadors, col·laboradors i especialment als usuaris, per la paciència, també s’expliquen els beneficis que han suposat els treballs per a la millora del servei a les dues línies de metr