FGC incorpora una nova locomotora dual per als treballs de manteniment de via que redueix l’emissió de gasos

• El nou aparell es farà servir en les tasques de tracció de material remolcat a la línia Llobregat-Anoia i al Cremallera de Montserrat

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha adquirit una nova locomotora per a realitzar treballs de manteniment de via que redueix l’emissió de fums i sorolls.

Concretament, el nou aparell es farà servir en les tasques de tracció de material remolcat per al manteniment de via que es realitzin a la línia Llobregat-Anoia i a la via del Cremallera de Montserrat. Amb aquesta nova locomotora, FGC millorarà el manteniment de la xarxa per guanyar puntualitat i ho fa amb màquines sostenibles, com una passa més en l’aposta de la companyia per la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.

La nova locomotora, de 8.380 mm de longitud i 3.874 mm d’alçada, té un pes de 28 tones i és de tipus mixt, és a dir, pot circular tant per les vies convencionals com en el sistema cremallera. A més, la locomotora és dual, el que vol dir que en el seu funcionament habitual utilitza tracció elèctrica, però permet operar utilitzant combustible dièsel en cas d’un tall del subministrament elèctric per obres o manteniment de catenària. El fet de disposar d’alimentació dual i traccionar amb electricitat redueix l’emissió de fums i de soroll, si es compara amb una màquina de tracció amb motor de combustió. D’altra banda el motor compleix amb la normativa Stage IIIB, que minimitza l’emissió de gasos contaminants a l’atmosfera.

Amb aquesta adquisició, el servei de manteniment de via d’FGC guanya en eficiència i en capacitat, ja que la nova locomotora permet traccionar trens de plataformes i vagons de mercaderies més llargs.
17 d’agost de 2020