Territori i Sostenibilitat impulsa els estudis del perllongament de l’L1 entre Lloreda-Sant Crist i l’estació de Rodalies, a Badalona

El Departament licita la redacció de l’estudi d’impacte ambiental de la segona fase de la prolongació, que inclou tres noves estacions
Licitada la redacció del projecte bàsic de la primera fase

21/05/2020. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la redacció dels estudis de la segona fase del perllongament de l’L1 del metro a Badalona, entre Lloreda-Sant Crist, on conclourà la primera fase, i l’estació de Rodalies. Aquests estudis analitzaran les diverses alternatives d’aquesta nova infraestructura i un cop definides, se sotmetran a informació pública. S’ha iniciat la licitació de la redacció de l’estudi d’impacte ambiental i en els pròxims dies, s’iniciarà la de l’estudi informatiu.

Aquesta segona fase del perllongament abasta un tram d’uns 2,5 quilòmetres i comprèn tres estacions: Bufalà, Badalona Pompeu Fabra, en un punt neuràlgic de la ciutat i de connexió amb l’L2 de metro i Badalona Rodalies, on crearà un intercanvi amb aquesta xarxa ferroviària. També es preveu la construcció d’una cua de maniobres.

Primera fase del perllongament
El Departament de Territori i Sostenibilitat també té en licitació la redacció del projecte bàsic de la primera fase del perllongament de l’L1 de metro a Badalona. Aquesta actuació inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia, de dues estacions de metro, als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, i d’unes cotxeres.

Aquest projecte bàsic desenvoluparà la solució definida pels estudis informatiu i d’impacte ambiental, després de ser sotmesos a informació pública i aprovats definitivament. La redacció del document es licita per un import d’1 MEUR i un termini de 12 mesos. S’estima que la construcció d’aquest tram del perllongament de l’L1 comportarà una inversió de 310 MEUR.

El traçat està definit per un corredor que s’inicia a l’estació de Fondo i discorre sota el Carrer de Fondo, carrer de Verdi i avinguda de Mònaco fins arribar al Parc dels Muntanyetes, on se situa l’estació de Montigalà. A partir d’aquesta estació i per arribar a la de Lloreda-Sant Crist, continua paral·lelament a la Rambla Sant Joan per, després, ajustar-se a l’avinguda Puigfred, on s’implantarà la cua de maniobres i finalitzarà aquesta fase del perllongament.

La captació de demanda estimada de les cinc estacions serà d’uns 40.000 viatges al dia.