Renfe recuperarà de forma gradual l’activitat habitual als nuclis de Cercanías i Rodalies a partir de l’11 de maig

L’operadora llança una campanya amb recomanacions per als viatgers
· Per recuperar la normalitat del servei resulta essencial mantenir mesures de distància social, una responsabilitat fonamentalment de cadascun dels viatgers
· Per viatjar en transport públic serà necessari utilitzar mascareta
· Com a norma general, es recomana evitar el transport públic i, si s’hi ha d’utilitzar, evitar les hores punta sempre que sigui possible

Madrid, 6 de maig de 2020 (Renfe). De forma gradual i adaptada, Renfe recuperarà a partir del pròxim 11 de maig l’activitat habitual dels trens als diferents nuclis de Cercanías i Rodalies.

Des de la declaració de l’Estat d’Alarma, motivada per la pandèmia de coronavirus, Renfe ha adaptat els seus serveis de Rodalies a les necessitats dels diferents escenaris de mobilitat decretats pel Govern, per complir amb les mesures de seguretat entre viatgers i oferir un servei bàsic a qui ha de desplaçar-se, per motius inajornables o professionals, al seu lloc de feina.

La recuperació de l’activitat habitual serà gradual i adaptada a la demanda de cada nucli, garantint un nombre de freqüències suficient per facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per evitar aglomeracions. En aquest sentit, Renfe incrementarà les freqüències, especialment durant les hores punta, per garantir la mobilitat dels viatgers.

Per fer-ho, Renfe llançarà ‘Estar cada cop més a prop depèn també de tu’, una campanya de comunicació per donar a conèixer a tots els usuaris de Rodalies les recomanacions, mesures obligatòries i condicions del servei.

Durant les setmanes en les quals s’ha perllongat l’Estat d’Alarma, els diferents nuclis de Rodalies han registrat caigudes de demanda d’entre el 90 i el 95% en relació amb dies equivalents de l’any 2019.

Alguns grans nuclis, com Cercanías de Madrid i rodalia de Barcelona, ja han començat a aplicar elements distintius que van en la línia de respectar la distància social amb marques a terra i missatges informatius als canals de comunicació habituals amb el client.

Per a la recuperació de la normalitat en el servei resulta essencial mantenir les mesures de distància social, responsabilitat fonamentalment de cadascun dels viatgers, amb la col·laboració de les institucions i les empreses públiques per tal que la distància es pugui complir.

Recomanacions generals per al transport públic
Renfe començarà els pròxims dies una campanya informativa adreçada als viatgers per informar-los de les recomanacions en aquest nou escenari.

La campanya, amb el lema ‘Estar cada cop més a prop depèn també de tu’, es difondrà a través de mitjans de comunicació i de suports a estacions i trens. L’objectiu és donar a conèixer les recomanacions de les autoritats sanitàries per viatjar en transport públic.

RECOMANACIONS PER VIATJAR EN TRANSPORT PÚBLIC
1.- No utilitzi el transport públic si està diagnosticat de COVID-19 o si vostè, o algú del seu domicili, té símptomes compatibles amb la malaltia.
2.- Eviti els desplaçaments si no són estrictament necessaris. Utilitzi sempre que pugui mitjans telemàtics per realitzar la seva feina o les seves gestions.
3.- Si ha de desplaçar-se, faci-ho preferentment a peu, en bicicleta o en qualsevol altre mode de transport individual.
4.- Consulti els horaris abans de sortir de viatge i programi el seu desplaçament amb temps suficient. Mantingui’s informat sobre serveis reduïts, parades suprimides i estacions tancades.
5.- Procuri evitar el transport públic si pertany a un grup de risc.
6.- Eviti les hores punta sempre que sigui possible.
7.- Pagui amb targeta i utilitzi preferentment les màquines autovenda.
8.- Mantingui les normes d’higiene respiratòria.
9.- Dugui mascareta quan utilitzi el transport públic, tant dins dels trens com a les estacions, parades i passadissos.
10.- Eviti, tant com sigui possible, parlar amb altres usuaris o per telèfon. No consumeixi aliments o begudes.
11.- Procuri mantenir la distància social amb altres usuaris.
–  A les sortides i entrades de les estacions deixi sempre espai suficient amb altres usuaris, especialment si es formessin cues en el moment de validar el seu bitllet.
–  Distribueixi’s a les andanes i a l’interior dels trens de manera que es mantingui la distància social.
–  A les escales mecàniques mantingui una sola filera, sense avançar als que es trobin davant seu i mantingui la separació d’almenys dos esglaons.
–  No utilitzi els ascensors, llevat de casos imprescindibles.
–  Mantingui una distància prudencial fins a la vora de l’andana a l’arribada del tren i no s’apropi a les portes de la baixada de clients.
12.- Presti atenció a la senyalització, als avisos per megafonia i a les indicacions del personal ferroviari.
13.- Abans d’iniciar el seu desplaçament i quan el finalitzi, renti’s bé les mans amb aigua i sabó o amb un gel hidroalcohòlic.
14.- Romangui a l’estació el temps mínim imprescindible.