FGC adapta el seu servei ferroviari a partir del 14 d’abril segons els nous requeriments de confinament vigent

dj., 9 d’abr
· L’empresa s’ajusta així a les indicacions per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) però recorda que només cal viatjar per raons inajornables
· El servei en hora punta serà del 60% i del 40% en la resta d’hores
· FGC recorda que amb l’oferta total del 60% i 40% s’ha de complir el requeriment que només estigui ocupat un terç de l’espai
· L’empresa recomana evitar l’ús del transport públic en hora punta en cas que sigui possible

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) adaptarà a partir de dimarts vinent, 14 d’abril, la seva oferta a les línies metropolitanes atenent als requeriments de mobilitat del Govern en el marc de l’episodi de coronavirus. D’aquesta manera, l’empresa adequa l’oferta d’acord a la demanda esperada i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.

Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el tuiter @FGC o que truquin al telèfon d’informació 012.

Així, a partir de dimarts 14 d’abril, la línia Barcelona-Vallès ajustarà les seves freqüències tenint en compte les hores punta i les hores vall. Per tant, el servei en aquesta línia serà el següent:
– Barcelona-Vallès
Circulacions en hora punta (de 7 h a 9 h):
· S1 Barcelona-Terrassa: 4 trens/hora-sentit
· S2 Barcelona-Sabadell: 4 trens/hora-sentit
· L6 Pl. Catalunya-Sarrià: 6 tren/hora-sentit
· Llançadores Gràcia – Av. Tibidabo: 4 trens/hora-sentit
Resta del dia:
· S1 Barcelona-Terrassa: 3 tren/hora-sentit
· S2 Barcelona-Sabadell: 3 tren/hora-sentit
· L6 Pl. Catalunya-Sarrià: 6 tren/hora-sentit
· Llançadores Gràcia – Av. Tibidabo: 4 trens/hora-sentit
La línia L12 (Reina Elisenda) no circularà.

– Llobregat-Anoia
Circulacions en hora punta (de 7 h a 9 h):
· 1 tren/hora a la línia R5 (Manresa)
· 1 tren/hora a la línia R6 (Igualada)
· 1 tren/hora a la línia S4 (Olesa de Montserrat)
· 1 tren/hora a la línia S3 (Can Ros)
· 2 trens/hora a la línia S8 (Martorell)
· 4 trens/hora a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa)
Resta del dia:
· 1 tren/hora a la línia R5 (Manresa)
· 1 tren/hora a la línia R6 (Igualada)
· 1 tren/hora a la línia S4 (Olesa de Montserrat)
· 1 tren/hora a la línia S3 (Can Ros)
· 2 trens/hora a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa)
Els cicles de més demanda aniran amb composició doble (sis cotxes).

Increment de les mesures higièniques
En el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació.

En aquest sentit, FGC ha aplicat un Pla de contingència i ja des de l’inici de l’episodi ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis.

Per tal de minimitzar el risc d’infecció pel coronavirus i evitar el risc de contagi entre les persones usuàries, Ferrocarrils ha modificat el mode de funcionament de tots els ascensors de les seves estacions: s’operen a distància de forma centralitzada i s’activen des del Centre de Control d’FGC. Amb aquesta mesura s’aconsegueix que les persones que necessitin fer servir els ascensors no premin els botons per sol·licitar-los. El que han de fer és contactar amb el Centre de Control per telèfon, trucant al telèfon gratuït 900901515 i mitjançant l’intèrfon dels Punts d’Ajuda que hi ha a les estacions. Pet tal de garantir la distància de seguretat recomanable, també s’ha limitat l’accés als ascensors a un màxim de dues persones.

Aquesta mesura està en la línia de la resta de mesures higièniques que FGC des de l’inici de l’episodi ha anat prenent, seguint allò establert en el seu Pla de contingència, per minimitzar el risc d’infecció entre els clients. Entre d’altres:
· S’ha intensificat la neteja i la higiene diària de les instal·lacions.
· Es desinfecten diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior dels trens a totes les línies.
· Les màquines de venda de bitllets, els punts d’informació, les botoneres dels ascensors i els passamans de totes les estacions es netegen freqüentment.
· Els i les maquinistes obren i tanquen totes les portes dels trens automàticament perquè el passatge no hagi de tocar les botoneres de portes.
· Les portes no automàtiques de les estacions es mantenen obertes per minimitzar la seva manipulació.
· S’han tancat al públic els Centres d’Atenció al Client, l’Oficina de confecció de carnets de pensionista i l’atenció es fa via telefònica.
· Mesures de desinfecció a totes les estacions.
A més d’aquestes mesures, FGC també comunica als seus clients mitjançant diversos canals que cal tenir en compte altres mesures d’autoprotecció com ara rentar-se les mans sovint; l’ús de guants i mascaretes; evitar el contacte proper (de menys de dos metres) amb persones amb afeccions respiratòries i no compartir-hi pertinences personals; tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida, entre altres.

D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.

En l’aplicació de totes les mesures, FGC actua en tot moment atenent a allò que dictaminen el Govern i l’ATM de Barcelona.