La Generalitat i els ajuntaments volen un equip tècnic amb Adif per coordinar el desmantellament de l’antic corredor i la planificació del nou tren-tram

05/02/2020
· En la reunió dels 6 ajuntaments del Pacte i s’ha ratificat l’aposta del tren-tram, el compromís de treballar conjuntament el projecte i la identificació de nombrosos aspectes del servei ferroviari implantat a partir de la posada en servei de la variant de Vandellòs que s’han de millorar
· Tots han coincidit en la necessitat de continuar treballant amb RENFE per a assolir millores en el servei de transport públic i en els horaris a la zona

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat aquest migdia a Tarragona que la Generalitat està demanant a Adif “treballar amb un equip tècnic conjunt per coordinar el desmantellament de l’antic corredor ferroviari i la planificació del nou tren-tram Cambrils-Tarragona”. Ho ha fet després de la reunió del Pacte per a les infraestructures del Camp de Tarragona que ha mantingut amb els alcaldes de Tarragona, Pau Ricomà, de Vila-seca, Pere Segura, de Salou, Pere Granados, de Reus, Carles Pellicer, i l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, a més del de la Canonja, Roc Muñoz, que s’ha incorporat al grup perquè el seu municipi també té una afectació directa en el projecte. En la trobada també hi han estat presents el delegat del Govern, Òscar Peris, i la directora dels serveis territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat, Trini Castro. Tots han estat d’acord en la necessitat d’aquest equip. Un equip, ha detallat el secretari, que “mentre ells desmantellen, el nostre vagi planificant l’execució de la nova obra”.

Gavín ha explicat que “volem fer el nostre estudi informatiu”, la redacció del qual acaba d’adjudicar FGC, “conjuntament amb tots els municipis”. És per això que avui ja han parlat de “fer una reunió tècnica entre els ajuntament, la Generalitat amb la consultoria adjudicatària”.

Durant la reunió també s’ha plantejat la necesitat que ADIF impulsi defintivament la variant de mercaderies per l’interior per corregir l’anomalia actual.

Millores en transport públic
Pel que fa a la valoració del servei de transport públic després de l’entrada en funcionament la variant Vandellòs-Tarragona, “en general”, ha explicat Gavín, “afloren tot de situacions en què no s’han pogut implementar determinades millores acordades en el seu moment amb Renfe i el Ministeri”. Així que “hem establert un mecanisme a través del qual volem millores pel conjunt del transport d’aquesta zona, en el servei i en els horaris, un grup de treball amb Renfe, coordinadament amb cada ajuntament per tractar, cas a cas, les necessitats”, ha detallat el secretari.

Gavín ha reclamat que Adif posi “en l’agenda de les inversions”, de forma ràpida, “l’estació de Salou-Port Aventura, i també la de Reus-Bellisens i la de l’Alta Velocitat”, i que es posin en marxa de forma immediata les comissions bilalterals amb Renfe i Adif, ara que ja hi ha Govern a l’Estat.

El nou corredor de tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona pretén mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urbanísticament, a partir de la reconversió del corredor ferroviari que discorre per l’interior de Cambrils i Salou que ha quedat desafectat per la finalització del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vila-seca.