L’estació de Zona Franca de la línia 10 Sud de metro obrirà les portes al públic dissabte a les 3 de la tarda

30 de gener del 2020
Comença a entrar en servei amb passatgers el primer tram de metro construït en viaducte al principal eix viari del polígon industrial més gran de Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat els preparatius per a la posada en servei, dissabte 1 de febrer, de l’estació Zona Franca de la línia 10 Sud de metro, situada al carrer A del polígon del mateix nom, eix principal d’un pol d’activitat econòmica clau a l’àrea metropolitana. Els accessos són al centre del mateix carrer A, entre els carrers 1 i 2, al districte de Sants-Montjuïc. A la seva zona d’influència hi ha les seus centrals de TMB i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a més d’una de les entrades al recinte del port.

La de Zona Franca serà la vuitena estació d’aquesta línia i la primera a obrir les portes de les quatre estacions construïdes en el viaducte del carrer A, fins ara utilitzat com a ramal tècnic perquè els trens entrin i surtin de la seva base de manteniment, al taller de la ZAL. L’obertura al públic serà dissabte a les 3 de la tarda, després de l’acte institucional d’inauguració.

Aquesta serà la tercera ampliació de la L10 Sud, que es va obrir inicialment amb cinc estacions (de Foc a Collblanc) el 8 de setembre del 2018. El 2 de març del 2019 s’hi va afegir la de Provençana i el 23 de novembre la de Ciutat de la Justícia. De les vuit estacions de la línia, tres són compartides amb la L9 Sud: Can Tries / Gornal, Torrassa i Collblanc.

Amb la prolongació fins a la Zona Franca, la línia 10 Sud passarà a tenir 6,1 quilòmetres de longitud. El conjunt de la xarxa de metro s’ampliarà fins als 122,3 quilòmetres i 159 estacions (123 i 161 comptant el funicular de Montjuïc), dels quals 34 quilòmetres i 32 estacions en línies de funcionament automàtic sense conductor com la L10 Sud.