Les vendes de la T-usual dupliquen les dels antics abonaments mensuals els dos primers dies del 2020

3 de gener del 2020
· La demanda de la T-jove, que també ha baixat de preu, s’ha triplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que reculen les targetes per a ús menys freqüent

L’entrada en vigor del el nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, ha tingut un efecte immediat en la demanda de targetes i abonaments a la xarxa de metro de TMB. Segons les primeres dades de les distribuïdores automàtiques de les 158 estacions dels dies 1 i 2 de gener, les vendes dels abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies, s’han incrementat un 120% en relació amb les dels abonaments equiparables de fa un any (T-mes, T-50/30 i T-trimestre).

Precisament, la T-usual és l’aposta principal del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat, que el configura com una tarifa plana que dona accés a tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.

La T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros (105 euros el 2019), també s’ha disparat: en dos dies se n’han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019.

En canvi, les targetes per a usuaris menys freqüents del transport públic han estat menys sol·licitades que fa un any: la T-casual, títol unipersonal per a deu viatges, ha reculat un 22% respecte de la T-10. En aquest cas hi ha una diferència de preu desfavorable, al passar de 10,20 a 11,35 euros la unitat.

En global, i segons els recomptes provisionals, els dos primers dies del 2020 s’han incrementat les vendes de títols integrats un 6% respecte de l’any anterior.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris. Així, ahir 2 de gener es van atendre unes 2.900 peticions d’informació i atenció en relació amb les tarifes, de les quals 2.650 van ser resoltes presencialment als tres centres de què disposa TMB i la resta a través dels canals digitals.

Nou màxim de passatge en la nit de Cap d’Any
D’altra banda, i també en relació amb l’efecte del canvi d’any en el transport públic, la nit del 31 de desembre a l’1 de gener la xarxa de metro de TMB va establir un nou màxim de passatge en l’horari nocturn de Cap d’Any. Així, de les 22 hores del 31 fins a les 6 del matí del dia d’Any Nou, es van registrar 255.000 validacions, un 8% més que en la mateixa franja de l’any anterior. La prestació del servei nocturn va ser possible gràcies a la implicació d’unes 400 persones, entre personal d’operacions, manteniment i seguretat.

Aquesta dada confirma la utilitat dels esforços que fa TMB per mantenir els horaris continuats d’obertura de la xarxa de metro els dissabtes i altres nits significatives, com a contribució a la mobilitat sostenible i segura. En aquesta ocasió van ser 43 hores de servei continuat, des de les 5 del matí del dimarts 31 de desembre fins a la mitjanit del dimecres 1 de gener.