El cap del Govern, acompanyat del vicepresident Aragonès i del conseller Calvet, ha inaugurat aquest migdia l’estació Ciutat de la Justícia de l’L10 sud

23/11/2019
President Torra: “Som un Govern absolutament compromès amb el transport públic: valorem la cohesió social i la lluita contra el canvi climàtic”
Quim Torra fa una crida a les forces polítiques a negociar els pressupostos “que no són els nostres ni els de cap partit, sinó que són per a un futur millor dels set milions i mig de catalans”

Inauguració estació Ciutat de la Justícia
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha inaugurat aquest migdia la nova estació Ciutat de la Justícia de la L’10, la setena d’aquesta línia, la dinovena de L’Hospitalet de Llobregat i la número 158 del total de la xarxa de metro. Per al cap del Govern, aquesta nova parada és una prova que “som un Govern absolutament compromès amb el transport públic i amb tots els beneficis associats que genera: la lluita contra el canvi climàtic i contra la contaminació atmosfèrica, la cohesió social i la cohesió territorial”.

El cap del Govern, acompanyat del vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonés, i del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha inaugurat aquesta nova estació, que és previst que doni servei a uns 5.600 viatgers diaris, que augmentaran a 12.000 quan l’L9 estigui completada. L’obra ha comportat una inversió d’uns 80 milions d’euros, i dona servei al complex d’instal·lacions de Ciutat de la Justícia, alhora que serveix de connectora entre Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat. L’acte ha comptat també amb l’assistència de l’alcaldessa d’aquest municipi, Núria Marín, i de la presidenta de TMB, Rosa Alarcón.

El president ha recordat l’esforç inversor d’aquests últims anys en la xarxa de transport “malgrat els recursos escassos” de que disposa el Govern, i n’ha posat com a exemple “l’entrada en servei, el passat mes de març, de l’estació Provençana; la posada en marxa, el primer trimestre de l’any que ve, de l’estació de Zona Franca, la primera del viaducte, i l’estació Ernest Lluch, a la L5, que està previst pugui entrar en servei el 2021”. I ha afegit: “aquí no s’ha aturat res, seguim governant, tirant endavant tots els projectes de país”.

El president ha denunciat però “els greuges” que pateix Catalunya en matèria d’inversions en infraestructures. “L’Estat espanyol només ha executat un 14% del seu Pla de Rodalies 2008-2015 valorat en 4.000 M€, i només un 12,1% del Pla d’urgència de 306 M€, pactat el 2013”, ha declarat. I ha continuat: “Des de l’any 2011, el Govern, en una situació financera molt adversa, ha construït més de 30 km de xarxa, tant al Metro com als Ferrocarrils de la Generalitat. En canvi, l’Estat, des de 1978, no ha posat en servei cap quilòmetre nou a la xarxa de Rodalies”. “Això sí que afecta l’economia productiva”, ha reblat.

Per totes aquestes dificultats, el president ha fet “una crida a la responsabilitat” de tothom, per poder “continuar amb la nostra tasca, fer més estacions i acabar el tram central de la L9/L10”, i, per a això, ha dit, “és absolutament imprescindible tenir pressupostos l’any que ve”.

“Des d’aquí faig una crida a les forces polítiques per negociar-los. No són ni els nostres ni els pressupostos de ningú, són de tothom, dels ciutadans. Són uns nous pressupostos perquè els set milions i mig de catalans tinguem una millor xarxa de metro, d’autobús o de ferrocarril. En definitiva, un futur millor”, ha declarat.

El conseller Calvet, per la seva banda, ha defensat la mobilitat com “un dret que les administracions hem de garantir perquè disposar d’un transport públic robust vol dir fer front a l’emergència climàtica”. “Un dels ingredients principals d’aquesta lluita és la descarbonització de la mobilitat i per això cal millorar el transport públic i ho estem fent amb estacions com la de Ciutat de la Justícia però també amb les que ja hem posat en servei com Foc, Foneria i Provençana i la que estrenarem a començaments de l’any que ve, Zona Franca”, ha explicat.

El conseller també s’ha referit a la necessitat de finalitzar el tram central de la línia 9 del metro, al perllongament de la línia Llobregat-Anoia d’FGC, entre plaça Espanya i Gràcia, o la connexió de les dues xarxes tramviàries. Calvet ha xifrat en 5.600 la previsió d’usuaris que tindrà cada dia aquesta nova estació, “1.500 dels quals seran nous viatgers, el que significa deixar d’emetre 415 tones de CO2. Com a societat tenim la capacitat de fer front als reptes climàtics que tenim per davant”, ha conclòs.