TMB ha garantit la mobilitat ciutadana en uns dies de forta tensió

21 d’octubre del 2019. La presidenta i el conseller delegat agraeixen a la plantilla l’esforç per mantenir el servei de metro i autobusos en les millors condicions possibles

Quan es compleix una setmana des de l’inici de les protestes per la sentència del Tribunal Suprem, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) valora haver pogut mantenir al màxim el servei de les seves xarxes metro i autobusos, que vertebren la mobilitat ciutadana de Barcelona i deu municipis més de la metròpolis, a pesar de les condicions adverses i seguint en tot moment les pautes dels òrgans de coordinació de la seguretat i els serveis públics.

Així, en els últims set dies, les dues xarxes han ofert el servei de transport en el seu horari habitual, adaptant-se a les situacions que creaven les diferents mobilitzacions a la via pública. A través dels centres de control de Metro i Bus s’han adoptat les mesures de regulació de fluxos de passatge, tancament temporal d’accessos o estacions, i desviament o limitació de les línies d’autobús, amb l’objectiu de donar continuïtat al servei de transport i alhora protegir la integritat dels usuaris i els treballadors, així com preservar al màxim les instal·lacions i els vehicles.

Amb aquesta vocació de servei públic, excepcionalment TMB va prestar dilluns passat un servei especial de la línia 9 Sud de metro entre Aeroport T1 i Collblanc, més enllà de la mitjanit, i va mobilitzar 20 autobusos per facilitar el retorn de les persones desplaçades al recinte aeroportuari. Aquell dia la xarxa de metro va assolir el seu màxim històric de passatge, amb prop d’1,5 milions de validacions.

La jornada més difícil per a les xarxes de metro i autobusos de TMB va ser la del divendres 18, arran de la convocatòria de vaga general, la manifestació massiva del passeig de Gràcia i sobretot dels aldarulls que van tenir lloc al voltant de la plaça Urquinaona. Diverses instal·lacions i equipaments van resultar afectats amb danys de consideració, el cost dels quals s’estima en 130.000 euros pel que fa a estacions i trens del metro, i 84.000 més per reparar o substituir mobiliari de les parades d’autobús. Divendres no van funcionar el Barcelona Bus Turístic i el telefèric de Montjuïc, i es van haver de suspendre temporalment quatre línies regulars de bus.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, s’han adreçat avui per carta als empleats de l’empresa per subratllar “la capacitat i la vocació de servei” a l’hora de prestar el servei de transport a les persones “amb la màxima qualitat possible”, un esforç i un treball col·lectiu per estar a l’alçada de les circumstàncies, realitzat amb “professionalitat”, en el qual ha estat implicada la pràctica totalitat de la plantilla a més del personal de les empreses col·laboradores de neteja, seguretat i manteniment.