Recomanacions de transport a l’eix Clot-Sant Andreu davant la vaga de Renfe del dilluns 15

12 de juliol del 2019
Les millors alternatives al tram tallat de la línia 1 seran les línies 9 Nord i 5 de metro i els dos serveis especials d’autobusos, que es reforçaran

Les alternatives de transport recomanades amb motiu del tall de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo tindran una variant dilluns vinent, 15 de juliol, a causa de la convocatòria de vaga a l’empresa Renfe, operadora dels serveis de Rodalies de Catalunya. La previsió és que les línies R2, R3 i R4 de Rodalies, que permeten fer recorreguts entre Sant Andreu, La Sagrera, Clot i el centre de Barcelona, circulin al 66% entre les 6.00 i les 9.30 hores i les 17.00 i les 20.30 hores, i al 33% durant la resta de la jornada, cosa que disminuirà la seva capacitat de transport.

Per aquest motiu, TMB recomana especialment aquest dilluns les línies 9 Nord i 10 Nord de metro, per als trajectes entre Santa Coloma de Gramenet, Sant Andreu i La Sagrera, així com la línia 5 de metro, que connecta La Sagrera amb els intercanviadors de Diagonal i Sants Estació.

Es preveu que dilluns tinguin més demanda els autobusos especials que fan el paper de distribuir usuaris entre les estacions tancades i les línies de metro recomanades. Tant l’autobús especial L1 Clot – Fabra i Puig, que transcorre per la Meridiana, com la llançadora Onze de Setembre – Fondo seran reforçats amb més vehicles per absorbir aquest passatge addicional.

També s’ha disposat per a aquest dia un reforç del personal d’atenció i informació a les estacions de metro en què els usuaris habituals de la línia 1 fan transbordament durant el tall. En superfície, continuarà la presència d’informadors per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts.

Recordem que el motiu del tall de la línia 1 és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.