Calvet: “Ernest Lluch és una estació molt important de la xarxa perquè connecta amb el tramvia i dona robustesa al transport públic”

19/07/2019
El conseller de Territori i Sostenibilitat visita les obres d’arquitectura i instal·lacions per a posar en servei l’estació el 2021
· La nova parada serà intercanviador amb el Trambaix i es preveu que registri uns 15.000 viatges diaris, dels quals el 15% seran de correspondència L5 metro
· El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat avui, acompanyat de l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i de la segona tinenta d’Alcaldia de Barcelona, Janet Sanz, les obres que el Departament ha iniciat recentment per a completar l’estació de metro de l’L5 d’Ernest Lluch. Aquests treballs compten amb una inversió de 15 milions d’euros.

La nova parada de l’L5 se situa entre les estacions de Collblanc i Pubilla Cases, actualment separades per 1,2 quilòmetres –quan la distància habitual entre estacions és d’entre 700 i 800 metres. A més, esdevindrà un punt que afavorirà la intermodalitat en transport públic, ja que permetrà la correspondència amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix. Així, el conseller ha exposat que “es preveu que es registrin a la nova estació uns 15.000 viatges diaris, dels quals un 15% correspondran a intercanvis amb el tramvia”.

En aquest sentit, el conseller Calvet ha assenyalat durant la visita que la nova estació “permetrà disposar de més i millor transport públic” i, “en cobrir aquest espai entre Collblanc i Pubilla Cases donarà més servei als veïns i veïnes de Barcelona i de l’Hospitalet de Llobregat”. Damià Calvet ha remarcat el paper important que la nova parada d’Ernest Lluch tindrà com a intercanviador amb el tramvia, un fet que “dona robustesa al sistema de transport públic”.

Així mateix, el conseller ha emmarcat aquesta actuació en el context d’emergència climàtica i ha posat de relleu que la posada en funcionament de la nova estació permetrà “un estalvi d’emissions de CO2 de 670 tones equivalent anuals”.

Treballs en marxa
L’estació ja té executada l’obra civil. Així, els treballs que s’executaran inclouen el condicionament interior, la formació dels accessos, l’arquitectura, els acabats i les instal·lacions, juntament amb les construccions auxiliars de la nova estació, així com un nou pou de ventilació i un conjunt d’actuacions de reforç i drenatge de la infraestructura.

L’estació disposarà de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix. A l’altre extrem de l’estació, a la cantonada amb el carrer d’Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat, s’emplaçarà la sortida d’emergència.

Afectacions al servei de metro
L’execució de les obres comportarà afectacions en el servei de metro entre el 29 de juliol i l’1 de setembre, que consistiran en la interrupció de la circulació entre les estacions de Can Vidalet i Collblanc. En conseqüència, quedarà sense servei l’estació de Pubilla Cases. La resta de la línia 5, entre Cornellà Centre i Can Vidalet, d’una banda, i de Collblanc a Vall d’Hebron, de l’altra, funcionarà amb normalitat.

Per a facilitar la mobilitat, s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre Can Vidalet i Collblanc amb parada a l’estació intermèdia de Pubilla Cases, amb el mateix horari del metro. En paral·lel, existeixen altres combinacions amb la xarxa de transport ferroviari i de superfície existent a la zona.