TRAM dona suport a la campanya #EncaraNo de la Creu Roja

Amb la donació del Tramvia Metropolità es produiran diferents materials de difusió i conscienciació com el vinilat de dos tramvies.
La campanya #EncaraNo lluita contra la cronificació de la pobresa i fa visibles totes aquelles necessitats bàsiques de les persones, més enllà de l’alimentació, per tenir un vida plena i saludable.

Barcelona, 8 de maig de 2019. TRAM col·labora amb la campanya #EncaraNo de la Creu Roja a través d’una aportació econòmica de 10.000 euros i l’ús dels seus tramvies i canals de comunicació propis.

Durant els mesos de maig i juny, un tramvia de la xarxa Trambaix i un tramvia de la xarxa Trambesòs circularan per l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb la imatge de la campanya #EncaraNo que exemplifica esborrant lletres del missatge el camí que queda per recórrer en la lluita contra la pobresa: educació, salut, menjar, etc. També, les xarxes socials i els canals de comunicació propis de TRAM faran difusió al llarg de la campanya dels seus materials audiovisuals per tal d’arribar al màxim de persones.

La Creu Roja va llançar la campanya #EncaraNo contra la cronificació de la pobresa el juliol de 2018 ja que, malgrat la recuperació econòmica i la creació d’ocupació, el 64% de les persones ateses continuen necessitant ajuts bàsics perquè pateixen pobresa crònica, situació que persisteix al llarg de l’any actual i dos dels tres anys anteriors. Els perfils majoritaris que es troben en aquesta situació són famílies amb fills i filles a càrrec, famílies monoparentals, persones treballadores pobres i majors de 60 anys.

TRAM ha col·laborat anteriorment amb la Creu Roja amb la realització d’un vídeo solidari per recolzar l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil amb motiu de les festes de Nadal del 2017. Amb la compartició d’aquest vídeo a través de les xarxes socials, protagonitzat per persones conegudes de diferents àmbits artístics, culturals i esportius, així com per treballadors del Tramvia de Barcelona, es va ajudar a fer front a la pobresa infantil a Catalunya. Per cada visualització, TRAM va fer un donatiu de 0,50 euros a la campanya ”Donem-li la volta” de la Creu Roja a Catalunya.