Calvet: “Catalunya necessita un port que es gestioni des de la proximitat en benefici de l’economia i dels ciutadans del país”

05/04/2019
El conseller de Territori i Sostenibilitat visita el Port de Barcelona i anuncia que les pròximes setmanes es podrà signar un protocol per resoldre de manera definitiva els accessos viaris i ferroviaris
Calvet es reuneix amb la presidenta del port, Mercè Conesa, per conèixer de primera mà els bons resultats del 2018 i “constatar una vegada més que és una infraestructura estratègica per al país”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reivindicat avui l’autonomia de gestió dels ports perquè “Catalunya necessita un port que es gestioni des de la proximitat en benefici de l’economia que vol dir, en definitiva, en benefici dels ciutadans del nostre país”. Calvet, que ha visitat la infraestructura barcelonina i s’ha reunit amb la seva presidenta, Mercè Conesa, i el seu equip, ha anunciat que “en les pròximes setmanes” es podrà signar un protocol per “resoldre de manera definitiva els accessos viaris i ferroviaris” al Port de Barcelona.

Per a Calvet, l’entrada en vigor, aquesta setmana, del Reglament europeu de ports “és una oportunitat per a nosaltres perquè va en la línia del que sempre hem reclamat des del Govern de la Generalitat, que és l’autonomia de gestió. Per tant, és una oportunitat per avançar cap al que necessita Catalunya”. El titular de Territori i Sostenibilitat també ha destacat la convalidació del Reial decret llei de l’estiba, com un instrument de gestió “que ens satisfà”.

Calvet s’ha referit també als accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona. “Hi ha hagut contactes i reunions i tenim sobre la taula la signatura d’un protocol entre l’Autoritat Portuària de Barcelona, la Generalitat, el Ministeri de Foment i algunes empreses involucrades on definirem el full de ruta, el calendari i tots els condicionants tècnics i urbanístics que ens han de permetre desenvolupar aquests accessos”, ha detallat. “És cert que anem endarrerits respecte al que s’havia plantejat fa uns anys com a solució provisional però hem constatat que no era la més adequada”, ha manifestat. El conseller ha exposat que la feina feta fins ara “ha servit per plantejar la solució definitiva dels accessos viaris i ferroviaris, separant l’accés de la xarxa d’interès general de la de ferrocarrils, resolent així la connexió amb les actuals i les futures terminals de mercaderies”. El protocol, “serà el punt de partida per reprendre els projectes tècnics i executar les obres, que és el que ens interessa per tenir el millor port possible. No podem badar ni com a país ni com a port per mantenir la nostra economia en una posició competitiva”, ha insistit.

Calvet ha fet avui la primera visita institucional al Port de Barcelona, on ha conegut de primera mà els bons resultats que va tenir l’any 2018, assolint rècord de passatgers i mercaderies. “Hem constatat una vegada més que el Port és una infraestructura estratègica per al país”, ha destacat. I ha afegit: “Com a Departament de Territori i Sostenibilitat estem a disposició del Port per atendre les seves necessitats i continuar creant les condicions òptimes perquè l’activitat i el creixement siguin sostinguts”.