Restabliment Terrassa-Manresa

22 de desembre de 2018

Normalitzada la circulació ferroviària entre Terrassa i Manresa
· Adif ha restablert el trànsit per les dues vies un cop han finalitzat els treballs de reparació a la infraestructura provocats per l’esllavissada i posterior descarrilament d’un tren a Vacarisses el passat 20 de novembre
· D’aquesta manera, es recuperen els horaris i freqüències de pas habituals de les línies R4 i R12 de Rodalies

Barcelona, 22 de desembre de 2018 (Renfe i Adif).
Adif ha restablert a l’inici del servei d’avui dissabte la circulació per les dues vies en el tram comprès entre Terrassa i Manresa, una vegada han finalitzat els treballs de reparació a la infraestructura provocats per l’esllavissada i posterior descarrilament d’un tren a l’altura de Vacarisses el dimarts, 20 de novembre.

D’aquesta manera, i després que el 24 de novembre es va restablir la circulació per una via, es recuperen els horaris i freqüències de pas habituals de les línies R4 i R12 de Rodalies.

Els viatgers poden trobar la informació sobre horaris i serveis a través de la megafonia d’estacions i trens, servei Transmet, així com als telèfons d’informació 900 41 00 41 i 912 320 320, a través de les xarxes socials, a l’app de Rodalies i als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.

Adif i Renfe han realitzat un gran esforç per dur a terme les operacions per a la normalització del servei. Els primers treballs van consistir en la neteja dels aproximadament 450 m3 de materials caiguts a la via i el desballestament i retirada del tren sinistrat.

Posteriorment, s’han fet les reparacions necessàries a la infraestructura, entre les que destaquen les de sanejament i estabilització del mur i el talús. En aquest punt s’ha completat l’estabilització del talús en una longitud de 180 m mitjançant la instal·lació d’una nova xarxa de cables ancorada amb bulons i una malla d’acer triple i la tala de 15 arbres a la trinxera.

A la via, s’ha procedit a fer treballs de renovació en un tram de 600 m amb la substitució de 273 travesses i 36 metres de carril així com d’anivellament i alineació. Pel que fa al sistema d’electrificació, s’han reposat dos pals de catenària,

800 m de fil sostenidor, 400 m de fil de contacte i 100 m de cable guarda, entre altres elements.
La maquinària que s’ha mobilitzat és: 2 pales carregadores, 3 camions dúmper, 1 vaiacar, 1 grua giratòria sobre rodes i una altra sobre cadenes, 1 camió de transport, 1 camió góndola, 2 martells perforadors, 1 dresina de catenària i un ferro camió.

Adif continua amb les investigacions per a determinar les causes exactes que van provocar l’esllavissada en aquest punt, on s’havien fet importants obres de tractament i consolidació durant l’any 2017, que van consistir en el desbrossat, neteja, consolidació dels materials, col·locació de barreres estàtiques i dinàmiques i de malla protectora i canalitzacions, entre altres treballs.

D’altra banda i amb l’objectiu de prevenir possibles noves incidències, Adif ha treballat en altres punts amb tipologies semblants fent feines de reforç de diferents estructures en aquest tram.

Restabliment de la circulació entre Rubí i Castellbisbal
A més, aquest proper dilluns, 24 de desembre, Adif també normalitzarà la circulació entre les estacions de Rubí i Castellbisbal un cop han finalitzat les obres en l’àmbit de la plataforma ferroviària al túnel de Rubí, amb el que es restableixen els horaris de pas habituals de la línia R8 de Rodalies.

A principis de l’any vinent, es faran treballs complementaris sense afeccions a la circulació que un cop finalitzats permetran suprimir la Limitació Temporal de Velocitat (LTV) existent actualment..