TMB. Operativa especial a la línia 9 Sud de metro amb motiu de la vaga de taxis

L’afluència de viatgers s’ha duplicat a les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, on el personal de reforç dona informació i agilitza la compra de bitllets.

Des de l’inici del conflicte del taxi a l’àrea metropolitana de Barcelona, el 25 de juliol, la línia 9 Sud de metro s’ha enfrontat al repte de ser un dels transports alternatius recomanats, i l’únic sistema ferroviari que arriba a la terminal T1 de l’Aeroport de Barcelona – El Prat. Un dispositiu especial està permetent gestionar l’augment de passatge que registra aquesta infraestructura, en un moment d’alt volum de vols d’entrada i sortida per l’inici de vacances.

L’operativa posada en marxa per Metro el cap de setmana passat consisteix primerament en un reforç de personal a les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, per ajudar els usuaris —la gran majoria estrangers que no coneixen el transport públic de Barcelona ni el seu sistema tarifari— a comprar el bitllet en les distribuïdores automàtiques. Aquest desplegament d’empleats ha estat fonamental per resoldre el coll d’ampolla de la informació i el procés de compra, ja que la línia 9 Sud no ha tingut dificultats de capacitat de transport.

L’ajuda als viatgers l’han realitzat tècnics d’operació de línies automàtiques, als quals des d’avui s’afegiran informadors especialitzats en títols de transport contractats per TMB.

Possibilitat de venda manual
En segon lloc, i en cas que en alguna franja la venda automàtica no donés l’abast, el personal de Metro està en disposició de realitzar la venda manual del bitllet aeroport, necessari per entrar o sortir per les dues estacions que connecten amb les terminals aeroportuàries si no es fa servir un abonament o un títol social.

Finalment, d’acord amb les autoritats, s’ha establert la disponibilitat de més trens per incorporar-los al carrusel en cas de necessitar més capacitat de transport, una operació que en les línies automàtiques com la L9 Sud s’executa fàcilment des del Centre de Control de Metro.

Amb l’operativa especial s’ha pogut gestionar un increment d’afluència notable, que en termes generals ha suposat duplicar les validacions diàries en les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2. Entre les dues, cada dia hi passen més de 25.000 viatgers. En termes relatius, al conjunt de la línia 9 Sud, l’augment de demanda està sent d’entre el 25% i el 70% segons els dies.

El conflicte del taxi origina a més afectacions a les línies d’autobús que circulen per la Gran Via i el passeig de Gràcia. El Twitter de servei n’informa puntualment.