Els trens turístics d’FGC tanquen el novembre batent rècords

04/12/2017
El Cremallera i els Funiculars de Montserrat baten el seu rècord històric amb més de 1.1 milions de viatgers, un 22% més que l’any anterior.
El Tren del Ciment ha tancat la seva millor temporada amb 26.821 visitants, això significa un augment de més del 18%.

Els viatges en tren poden despertar un interès especial, ja sigui perquè es vol arribar a algun lloc o perquè el tren, en si mateix, suposa una autèntica experiència. En el cas dels trens turístics del Grup FGC trobem opcions dels dos tipus, de fet també la suma d’ambos.

Trens amb destins històrics
Envolta’t d’història, art, llegendes i unes espectaculars panoràmiques de la muntanya trobem el Santuari del Montserrat i els seus icònics transports: el Cremallera de Montserrat, i els funiculars de Sant Joan i la Santa Cova. Aquest any, el Cremallera de Montserrat i els seus funiculars baten el seu rècord històric amb 1.145.431 viatgers, això suposa un augment del 22% respecte a la temporada passada a falta d’un més pel tancament de l’any. El Cremallera transporta clients d’arreu del món i treballadors, que pugen diàriament fins al Santuari, que comparteixen 15 minuts de trajecte de vistes immillorables.

El mateix cas trobem a la Vall de Núria on arriba el Cremallera de Núria. L’únic mitjà de transport amb el qual es pot accedir i que garanteix la preservació de la salut mediambiental de la vall. El cremallera de Núria s’agafa a Ribes de Freser i recorre 12,5 km superant un desnivell de més de 1.000 metres. Amb un caràcter singular, el cremallera fa possible gaudir còmodament de la bellesa i l’espectacularitat del paisatge que travessa el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. A falta d’un més pel tancament de la temporada el Cremallera de Núria ha transportat un 3% més de visitants arribant fins als 286.307 viatgers.

Trens d’experiència
Hi ha trens que per si mateixos ja són el destí, aquest és el cas del Tren del Ciment i el Tren dels Llacs.

En el primer cas tenim la ruta del Tren del Ciment o Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat un trajecte que comença als afores de La Pobla de Lillet (Berguedà) i fa el recorregut que històricament unia l’antiga fàbrica de ciment Asland de Castellar de n’Hug amb Guardiola de Berguedà. El Tren del Ciment ha tancat la seva millor temporada amb 26.821 visitants, això significa un augment de més del 18%.

Amb més de 100 anys d’història, el trajecte té un recorregut de 3,5 quilòmetres i para al centre de La Pobla, als Jardins de Ca l’Artigas, una de les obres més desconegudes d’Antoni Gaudí, i per últim al museu del ciment Museu Asland, que permet recórrer la història i les galeries de l’antiga indústria.

Pel que fa al Tren dels Llacs es tracta d’un tren amb una locomotora històrica que travessa un territori únic. El temps s’atura al Tren dels Llacs. Des de la primavera fins a la tardor, les locomotores històriques i els vagons d’època fan retornar la nostàlgia i les sensacions d’èpoques llunyanes. L’itinerari comença a Lleida i arriba fins a la Pobla de Segur, això si, travessant 41 túnels, 31 ponts d’una bellesa exuberant i 4 grans llacs. Per la seva finestra es poden observar els embasaments de Sant Antoni, Terradets, Camarasa i Sant Llorenç de Montgai.

El Tren dels Llacs ha tancat la seva novena temporada mantenint les bones xifres de l’any anterior. L’any 2016, el registre va ser de 7.213 passatgers i una ocupació del 99,08%. Enguany el tren ha rebut la visita de 7.258 viatgers i 330 més que han fet trajecte a sobre d’un tren panoràmic, una nova opció que fa possible que els viatgers gaudeixin d’unes vistes extraordinàries amb la màxima comoditat i confort, gràcies als vidres panoràmics. Tot, amb una ocupació de més del 99%.