TRAM i ATM posen en funcionament una campanya per donar visibilitat a la feina de la plantilla

Amb el lema “Darrere del teu viatge, hi ha moltes persones que el fan possible”, el TRAM mostra les feines clau del personal del tramvia.
La iniciativa dóna resposta a la percepció obtinguda a l’enquesta de satisfacció que anualment realitza TRAM entre els seus usuaris.

Barcelona, 11 de maig de 2017. – TRAM i ATM, l’Autoritat del Transport Metropolità, han engegat una campanya de sensibilització per donar a conèixer la feina que realitzen els treballadors del tramvia de Barcelona i que incideix directament en la qualitat i seguretat dels viatgers.

Aquesta iniciativa dóna resposta a la percepció obtinguda a l’enquesta de satisfacció que anualment realitza TRAM entre els seus usuaris. Si bé la nota mitjana és alta, un 7,5 sobre 10, l’enquesta posa de manifest que la majoria de persones que viatgen en el tramvia de Barcelona no adverteixen la feina que hi ha al darrere per garantir la seva seguretat, l’òptim funcionament de les instal·lacions i que tot estigui a punt.

Per tal de mostrar i donar a conèixer les persones que hi ha al darrere dels viatges dels usuaris del tramvia de Barcelona, els protagonistes de la campanya són els treballadors del TRAM. Per a realitzar-la s’ha seleccionat una mostra representativa de testimonis reals de les “moltes persones que ho fan possible”. De fet, en els diferents materials creats hi apareix personal de conducció, inspecció, atenció al client, seguretat, manteniment i del centre de control. En total hi han pres part 11 treballadors en representació del conjunt de 338 persones que hi treballen al TRAM.

Amb el lema “Darrere del teu viatge, hi ha moltes persones que el fan possible”, s’han dramatitzat diferents situacions on la intervenció de personal de TRAM és clau pel benestar del viatger durant el trajecte en el tramvia de Barcelona. L’agència de publicitat que ha realitzat la campanya és Matèria Creativa, la direcció creativa va signada per David Ruano, i l’actriu Carme Elies posa la veu del vídeo que ja es pot visionar a www.tram.cat/persones.

Parlen els treballadors, protagonistes de la campanya:
· Sergi, conductor: “Fer participar a treballadors en una campanya cap a l’usuari em sembla molt original i realista. És molta responsabilitat portar tanta gent, penso que condueixo el meu cotxe per alleugerir pressió a la ciutat.”
· Pilar, inspectora: “La feina d’inspecció és per fer funcionar el tramvia, ajudar als conductors, solucionar avaries, atendre un mareig d’un usuari i, és clar, controlar el frau. Hi estem per a tot!”
· Olatz, enginyera: “Supervisem les operacions i el manteniment, especialment en l’àmbit de la innovació i la recerca. Per exemple, s’han augmentat les freqüències de pas per la tarda al TRAMbaix.”
· Cristina, atenció al client: “Ajudo als passatgers, telefònica i presencialment. M’agrada molt el contacte amb les persones i veure com se sorprenen, per exemple, quant trobem objectes perduts.”
· Mari, administració: “Potser, l’usuari del TRAM no percep que la meva feina incideix amb el seu benestar, però, estic convençuda que l’administració posa ordre i permet fer funcionar el tramvia cada dia”.
· Joseph, manteniment plataforma i via: “Treballem perquè el viatger trobi les vies netes i la plataforma a punt, això inclou des de la gespa i que no hi hagi clots a les llombardes que han d’estar ben fixes.”
· Butt, seguretat: “Acompanyem els inspectors, atenem si hi ha un accident i tenim cura de la seguretat i el comportament cívic. En definitiva, treballem perquè tothom arribi a la seva destinació.”
· Francisco, neteja: “Vull pensar que el viatger nota la nostra feina, perquè, si no hi netegéssim regularment, hi hauria papereres plenes a vessar i tot estaria molt brut. Al tramvia de Barcelona, no és el cas.”
· Jaume, centre de control: “La millor manera que un usuari noti la meva feina és que no la detecti, perquè això vol dir que tot funciona correctament. Al centre de control som el cervell de la xarxa.”
· Jordi, manteniment de parades i senyalització tramviària: “M’agrada veure com les parades s’omplen de gent, arriba i s’atura el tramvia, les recull i marxa. Això, tan simple, és una gran feina d’equip.”
· Hugo, manteniment tramvies: “Els tramvies són com grans éssers vius, als que també cal tenir cura perquè funcionin perfectament”.