La línia Lleida-La Pobla d’FGC augmenta més d’un 60% la seva venda de bitllets online

11/04/2017.- En 6 mesos de l’any 2016 es van vendre 372 bitllets online, al primer trimestre d’enguany ja s’han venut 597 bitllets.
Els títols de transport es poden adquirir a través del web lleidalapobla.fgc.cat

El servei de la línia Lleida-La Pobla de Segur de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) incrementa progressivament el seu nombre d’usuaris. Des del mes de juliol de 2016, quan FGC es va fer càrrec de la gestió integral de la línia, la bona acollida per part del territori i la confiança en el nou servei ferroviari ha anat en augment amb increments de gairebé un 200% més de clients.

Un bon indicador d’aquesta tendència són les xifres de la venda de bitllets online a través del web lleidalapobla.fgc.cat. D’aquesta manera, entre juliol i desembre de 2016 van ser 372 els clients que van adquirir el seu bitllet per aquesta via. En el primer trimestre de 2017 ja són 597 els bitllets venuts online, això representa un increment del 60,48%.

Els atractius turístics, culturals o de lleure que ofereix la línia Lleida-La Pobla a través del Turistren dels Llacs afavoreix la venda de bitllets online de grups que adquireixen els títols directament des del seu punt d’origen. Entitats excursionistes, grups escolars, escapades gastronòmiques… són molts els col·lectius que es mostren interessats per aquesta modalitat de compra dels títols de transport que permet programar el seu viatge de manera anticipada, ràpida i senzilla.

Una línia a l’avantguarda de la tecnologia
A més de l’innovador sistema de venda de bitllets online equiparable al que utilitzen les companyies aèries, la línia Lleida-La Pobla de Segur de Ferrocarrils s’ha caracteritzat els últims mesos per incorporar solucions tecnològicament innovadores per l’operació del servei i el manteniment de les infraestructures. D’aquesta manera, es geolocalitzen en temps real la situació dels trens per satèl·lit o es fan inspeccions dels talussos i d’altres elements de la xarxa amb l’utilització de drons.

Per a FGC, l’ús d’aquestes tecnologies representa una mostra més de l’aplicació del concepte “smart” en la gestió d’FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització, i un valor afegit al servei que ofereix als seus clients. El concepte “smart train” agrupa el conjunt d’iniciatives i solucions posades al servei de l’usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent aplicant la tecnologia i la innovació