Una invasió de vies a Montcada i Reixac i Montcada Reixac – Manresa causa retards superiors als 60 minuts a 15.000 clients

Entre les 19.45 i les 20.45 hores
· S’han vist afectats 40 trens de 6 línies de Rodalies afectades.
· Per intentar minimitzar l’afectació, ha desviat trens per recorreguts alternatius i els viatgers de Girona-Figueres s’han encaminat en AVE.

Barcelona, 09 de març de 2017 (Renfe)
Entre les 19.45 i les 20.45 hores, la invasió de vies a Montcada i Reixac i entre les 20.27 i les 20.45 hores a Montcada Reixac-Manresa, ha provocat retard superiors als 60 minuts a 15.000 clients del servei de Rodalies de Catalunya.

Aquests retards s’aniran reduint progressivament encara que es registraran en algunes línies fins al final del servei. Les línies afectades han estat, R2 nord, R11, R4, R7, R1 i R3.

Renfe tenia coneixement de la concentració prevista i davant la possibilitat de la invasió de vies ja va preveure les accions que s’han dut a terme a terme per a minimitzar les afectacions als clients:

· Desviament de trens de la línia R2 nord per Montcada-Reixac Manresa – Cerdanyola Universitat – Mollet. Entre les 20.27 i les 20.45 no ha estat possible per la invasió de vies.
· Desviament de trens de la línia R11 via Mataró.
· Encaminament de viatgers destinació Girona – Figueres als trens AVE d’aquesta relació.
· Pels viatgers de La Llagosta s’han fet transbordaments per carretera fins a Mollet.

En quant al plantejament de prestar un servei alternatiu general per carretera es manifestament impossible establir aquesta possibilitat degut a les circumstàncies d’una situació, invasió de vies, que està totalment prohibida i sobre la qual no es pot tenir una previsió.

És inviable donar cobertura en hora punta a les diferents línies de Rodalies que poden resultar afectades tenint en compte la gran dispersió d’aquesta afectació amb nombrosas estacions intermèdies.

Adif i Renfe han estat informant des de l’inici del servei a través de tots els seus canals de comunicació i atenció al client, megafonia de trens i estacions, @rodalies, @renfe, @adif_es, app de rodalies, app Adif en tu móvil, rodaliesdecatalunya.cat, renfe.com www.adif.es, 900 41 00 41 i personal d’atenció al client).