FGC transporta un 21% més de viatgers que l’anterior edició del Mobile World Congress

02/03/2017.
Durant els quatre dies que ha durat el Mobile World Congress FGC ha transportat més de 180.000 viatgers convertint-se en la fast line del Congrés.
La demanda ha augmentat un 131% respecte al volum d’usuaris d’un dia habitual.

Durant els quatre dies que ha durat el Mobile World Congress, el servei reforçat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha transportat un total de 184.062 persones, un 131% superior al transport de viatgers en un dia laborable.

Aquesta xifra representa un increment d’un 21% comparat amb les dades de viatgers generades pel congrés de l’any passat.

L’augment de demanda més important s’ha produït el segon dia del congrés, el dimarts 28 de febrer, quan de 08h a 09h es van produir 6.564 validacions a l’estació de Pl. Espanya, augmentant en 4.700 viatgers el volum habitual en aquesta estació.

Aquestes xifres confirmen els bons resultats de l’operatiu de reforç dissenyat per FGC amb l’objectiu de donar el millor servei possible, augmentant la capacitat dels trens amb 8.000 persones/hora i garantint en tot moment la seguretat i el confort dels usuaris.

El dispositiu especial ha consistit principalment en: incrementar les circulacions de trens a la línia L8 (Molí Nou) en 30 circulacions diàries i doblar la capacitat de la resta de combois passant dels tres als sis cotxes, redissenyar la mobilitat en els vestíbuls de les estacions de Pl. Espanya i Europa|Fira per absorbir la demanda, reforçar l’atenció al client amb més personal, senyalització, megafonia específica i xarxes socials.

A més, FGC ha establert diferents plans de contingència a les estacions, coordinats amb Mossos d’Esquadra, GSMA i Fira Barcelona, per tal de fer front a les diverses incidències de mobilitat i seguretat que s’haurien pogut produir. En aquest sentit, el dispositiu a les estacions ha comptat amb equips mixtos de personal propi d’FGC, dirigint les operacions, i d’efectius personals d’atenció als congressistes, dependents de la pròpia organització del GSMA. FGC també ha reforçat els serveis de manteniment per tal d’assegurar la fiabilitat de les infraestructures, les instal·lacions i els equipaments.