Rull: “La velocitat que aconseguim amb l’Euromed l’hem de guanyar amb l’R16”

TerritoriSostenibilitat12/11/2016
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha viatjat en el primer tren de Barcelona que s’ha aturat a l’Aldea i que comunica les dues ciutats en 1 hora i 40 minuts.
Rull recorda que la parada dels Euromed a l’Aldea és una mesura “provisional” pel servei “deficient” de la línia de Regionals que proveeix les Terres de l’Ebre.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha qualificat d’”històric” el fet que aquest dissabte, per primer cop i després d’anys de reivindicació territorial, els trens Euromed s’aturen a l’estació de l’Aldea (Baix Ebre). Rull, que ha fet el trajecte amb el primer tren que ha sortit de Barcelona a les 9 del matí i ha arribat a l’Aldea a les 10.36, ha insistit que la Generalitat ha pres la iniciativa de finançar amb 1,6 milions d’euros la parada dels Euromed a l’Aldea pel servei “deficient” de l’R16 de Rodalies. “És una línia que no presta el servei amb els estàndards de qualitats desitjats i per això hem plantejat aquesta mesura de xoc entre les Terres de l’Ebre i Barcelona, amb l’objectiu d’aconseguir fiabilitat i guanyar temps de trajecte de manera molt substancial”, ha dit.

De dilluns a divendres, vuit trens Euromed s’aturen des d’ara a l’estació de l’Aldea de manera que el tems de trajecte amb Barcelona es redueix a 1 hora i 40 minuts. El preu del bitllet senzill és de 12 euros, el mateix que el dels trens de Regionals, i la resta de condicions d’accés són les mateixes que les actualment establertes en els Euromed. Els dissabtes hi ha un tren d’anada a Barcelona i dos de tornada. I, els diumenges, dues anades i quatre tornades. A partir del 10 de gener, s’incorporaran més trens els dissabtes i diumenges per garantir les vuit freqüències tota la setmana així com la bonificació també amb Tarragona.

Reduir el temps del trajecte a l’R16
Per al titular de Territori i Sostenibilitat, amb aquesta mesura “aconseguim cohesió territorial i apostem pel transport públic, millorem la qualitat de vida, reduïm el temps de trajecte i millorem la relació de l’Ebre amb Barcelona a través d’una mesura provisional que fem davant d’una situació excepcional”.

Rull ha manifestat que l’objectiu del Govern és reduir el temps de trajecte a l’R16 quan l’Estat posi en servei els 40 quilòmetres de via doble entre Vandellòs (Baix Camp) i Vila-seca (Tarragonès). “Tindrem més capacitat i més solcs per incorporar semidirectes i reduir el temps de trajecte perquè ens interessa que els trens vagin ràpids de Tortosa a Tarragona i a Barcelona”, ha exposat. Per al conseller, “aquesta és la batalla de la velocitat comercial: que la velocitat que aconseguim amb l’Euromed l’aconseguim amb els Regionals”. Rull ha recordat que el Govern manté vigent la reivindicació de concebre l’Euromed com a tren de llarg recorregut que proveeixi les Terres de l’Ebre.

Busos llançadora
Per millorar les comunicacions amb l’estació i facilitar l’accés als Euromed, el Departament de TES també posa en servei dos busos llançadora, un des de Tortosa (Baix Ebre) i l’altre des d’Amposta (Montsià), que estaran coordinats amb els horaris de sortida i arribada dels trens. A aquests busos, gestionats per l’empresa La Hispano de Fuente En Segures (HIFE), serà vàlida la targeta T-10/120, on el preu del viatge surt a 1 euro. El cost d’aquests autobusos per a la Generalitat és de 200.000 euros.

Com a complement a la millora de l’oferta ferroviària, el Departament de Tarritori i Sostenibilitat també millora també la tarifa del transport públic per carretera. El preu dels abonaments de 10 viatges dels autobusos que cobreixen el trajecte entre Tortosa i Barcelona i entre Tortosa i Tarragona s’equiparen als preus del tren. El viatge fins a Barcelona, que amb la T-10 surt ara a 9,50 euros, costarà 8,50, i el preu del trajecte amb bus fins a Tarragona, passarà de 6 a 5 euros.