El conseller Rull visita les obres del nou pas inferior entre l’estació de tren i la futura d’autobusos a Mollerussa

TerritoriSostenibilitat09/09/2016. Els treballs, amb un pressupost de 855.000 euros, finalitzaran el desembre i a continuació començaran els de la nova estació d’autobusos.

El pas connectarà les andanes de l’estació, els carrers a banda i banda de la via i la futura estació d’autobusos.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat aquest divendres les obres del pas inferior per a vianants sota el ferrocarril que el Departament està construint a Mollerussa (Pla d’Urgell), acompanyat de l’alcalde, Marc Solsona i del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, entre d’altres autoritats. Durant la visita, Rull ha anunciat que els treballs, que compten amb un pressupost de 855.000 euros, acabaran el desembre vinent.

El pas inferior, just davant de l’estació de ferrocarril, serà el primer al municipi; comunicarà les dues andanes de l’estació i els carrers a banda i banda de la via. D’aquesta manera, donarà continuïtat a la trama urbana i millorarà la permeabilitat i la mobilitat d’aquesta zona, fins ara dividida per les vies del tren. Així mateix, connectarà amb la futura estació d’autobusos del municipi. El conseller ha explicat que l’obra “combina l’urbanisme, la idea de recosir la ferida que sempre suposa una via de tren, i fer-ho d’acord amb l’ajuntament, i la d’intermodalitat”.

15,5 metres de longitud
L’estructura tindrà una longitud de 15,5 metres i 4 d’amplada, amb una alçada lliure a l’interior de 2,75 metres. Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas. El pas inferior s’executa a base de peces de formigó armat prefabricat i l’estructura dels accessos es realitza mitjançant murs pantalla i lloses de formigó armats in situ.

Actualment, s’estan executant els murs pantalla dels accessos del costat nord, que finalitzaran la setmana que ve, i a continuació, es formaran els del costat sud. L’execució dels treballs comportarà, a principis d’octubre, la interrupció de la circulació de trens i habilitar un servei substitutori d’autobusos durant un cap de setmana.

1 milió d’euros per a la nova estació de busos
L’estació d’autobusos projectada constarà principalment d’una andana lineal, amb una capacitat d’estacionament de 4 autobusos en bateria i disposarà davant aquesta d’una zona per a un autobús addicional i tres places per a taxis. L’andana principal, la zona d’espera exterior i l’edifici de serveis de l’estació estaran protegides amb una coberta metàl·lica.

Aquest equipament se situarà davant de l’estació de tren, a la banda nord de les vies, i substituirà l’actual estació de busos. Els treballs de construcció s’adjudicaran pròximament i comptaran amb un inversió prevista d’1 milió d’euros.

Compliment dels terminis
El conseller Rull ha explicat aquest divendres que les obres de la nova estació d’autobusos començaran a continuació de les del pas inferior. “En un termini de 10 mesos, podrem tenir acabades les dues obres”, ha assegurat, per afegir que “els terminis s’estan complint de manera rigorosa i buscant el menor impacte possible per a la població”. Rull ha posat en valor la importància d’una inversió que suma prop de 2 milions d’euros, perquè “amb una Generalitat amb moltes limitacions pressupostàries, hem de prioritzar allà on invertim”.

El titular de Territori i Sostenibilitat també ha aprofitat la visita a les obres del pas sota la via de l’R12 per assegurar que “no ens resignem a que sigui una línia ferroviària testimonial que només surti als mitjans per les incidències que pateix”. En aquest sentit, ha recordat el recurs contenciós administratiu que el Govern presentarà properament contra l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per incompliment de les inversions previstes. “Demanem que, quan la Generalitat lliuri aquesta batalla per la inversió i per la gestió, sigui també una reivindicació dels ajuntaments, perquè aquest no és un problema del Govern, sinó de la gent”, ha conclòs Rull.