Territori i Sostenibilitat licita l’estudi informatiu i el projecte constructiu de la nova estació de tren Reus-Bellissens

TerritoriSostenibilitatEl projecte, amb una inversió estimada de 15 milions d’euros, preveu una estació situada a quatre quilòmetres de les existents a Reus i Vila-seca
Es preveu que rebi uns 3.000 viatgers al dia, de manera que es doblaria la demanda ferroviària al municipi

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat l’estudi informatiu i el projecte constructiu de la nova estació de tren Reus-Bellissens (Baix Camp), que donarà cobertura a la zona sud del municipi. El projecte estarà enllestit el primer semestre de 2017. La inversió estimada és de 15 milions d’euros i, el termini d’execució, d’uns 15 mesos. Un cop enllestits els dos documents, es faran arribar al Ministeri de Foment, responsable de l’execució de les obres.

La futura estació a l’àmbit de Bellissens permetrà ampliar l’accés al transport públic de la zona sud de la ciutat, tant a la població que ara queda lluny de l’estació actual com als nous habitatges previstos. A més, se situa en una zona estratègica, d’equipaments i d’activitat econòmica, amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’Hospital de Sant Joan i el polígon logístic Tecnoparc.

Es preveu que la nova estació rebi uns 3.000 viatgers al dia de mitjana, de manera que, sumant-hi els passatgers de l’estació actual de Reus, es doblaria la demanda ferroviària al municipi. L’existència de dues estacions permetrà donar servei homogèniament a tot el nucli urbà; la de Reus pot cobrir uns 62.000 habitants i, la nova, prop de 45.000.

L’actual estació de Reus està situada al nord del municipi, allunyada de les zones de creixement previstes al Pla Urbanístic d’Ordenació Municipal. La nova instal·lació ferroviària s’ubica en un punt equidistant -4,2 quilòmetres- de les estacions existents de Reus i Vila-seca, de les línies RT1 (Reus-Tarragona), R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre).

Característiques de les instal·lacions
La proposta es farà en base a l’estudi previ elaborat pel Departament fa un any i que preveia:
· Modificació de la rasant de les vies actuals en una longitud de 990 metres, per tal d’encaixar la nova estació.
· Construcció de dues andanes, una a cada costat de la via, amb marquesines.
· Construcció de l’edifici de l’estació i adequació en l’entorn.
· Formació d’un pas inferior per a comunicar les andanes.
· Encaminaments amb rampes adaptades a persones amb la mobilitat reduïda.
· Millora del pas inferior actual sota les vies del tren.
26 de maig de 2016