Les empreses CILSA i CEAL9 obtenen el certificat ambiental europeu EMAS

TerritoriSostenibilitat23/05/2016 La gestió del Centro Intermodal de Logística ha afavorit que la Zona d’Activitats Logístiques del Port de Barcelona es converteixi en referent en el seu sector a nivell ambiental.
El sistema de gestió ambiental de Concessió Estacions Aeroport L9 ha afavorit en la reducció del consum de paper a les oficines i del consum d’energia elèctrica.

El registre del Sistema de Gestió i Auditoria Ambiental EMAS de Catalunya ha tingut dues noves incorporacions d’organitzacions: la del Centro Intermodal de Logística, S.A (CILSA) i la de Concessió Estacions Aeroport L9, SA (CEAL9).

CILSA és una empresa de serveis dedicada a la promoció, gestió i realització de les activitats logístiques que gestiona el desenvolupament de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona. La gestió de CILSA ha afavorit que la ZAL es converteixi en referent en el seu sector en l’àmbit ambiental gràcies a accions com:

Millorar el disseny de naus amb lluernes per aprofitar al màxim la llum solar i amb il·luminació eficient de tecnologia LED o inducció magnètica.

Augmentar el confort a l’interior de les naus gràcies a sistemes de ventilació actius, com ventiladors i sistemes passius.

Promocionar sistemes avançats d’estalvi de combustible per a vehicles i flotes.

Reduir el consum d’aigua gràcies al disseny de zones verdes sostenibles. Aquesta mesura afavoreix una disminució en l’ús de fitosanitaris i de maquinària que, alhora, es tradueix en una reducció de combustible i de residus.

CEAL9, ubicada a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès), s’encarrega de la gestió de les obres de construcció, manteniment i conservació d’infraestructures i pous de ventilació de les estacions de la Línia 9 del Metro de Barcelona, que connecta l’aeroport amb el centre de la ciutat. La implantació del sistema de gestió ambiental ha afavorit una millora en els consums de paper i d’energia elèctrica, aconseguint una reducció superior a la prevista en tots dos casos.

L’EMAS és una eina voluntària disponible per a qualsevol organització que operi en algun sector econòmic de la Unió Europea o de fora. Les organitzacions que implanten un sistema de gestió ambiental EMAS es comprometen voluntàriament a ser més eficients en l’ús de recursos, a minimitzar el seu impacte sobre el medi i a comunicar públicament el seu comportament ambiental. El fet de disposar d’un sistema de gestió d’acord amb l’EMAS és un indicador del posicionament de l’organització cap a l’excel·lència ambiental.